Lifestyle

Minek van májusban szezonja? Ezeket keresd a boltokban most, ha felturbóznád az egészségedet

Nem vagy benne biztos, milyen zöldségekre és gyümölcsökre érdemes hangsúlyt helyezned májusban? Akkor olvass tovább, mutatjuk, mi kerüljön feltétlenül a kosaradba ebben a hónapban.

Május legjobbjai

Azt mindenki tudja, hogy fontos szezonális gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztani, na de pontosan miért és hogyan teszünk ezzel jót magunknak és a környezetünknek?

  • Frissesség és íz: az évszaknak megfelelően választott zöldségek, gyümölcsök és más élelmiszerek a szezonban a legfrissebbek és legízletesebbek. Az érett termések jobb ízűek és táplálóbbak, így élvezetesebbek lesznek általuk az étkezések.
  • Tápanyagok gazdagsága: az adott évszaknak megfelelően termesztett élelmiszerek a legtöbb tápanyagot tartalmazzák. Például a nyáron érő paradicsom vagy dinnye több vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, mint az importált, idényen kívüli változatok.
  • Környezetbarát: a szezonális ételek előállítása általában kisebb környezeti lábnyommal jár, mert a helyi termelőktől származnak, nem kell hosszú távolságokat utaztatni őket. Ez csökkenti a szállítás költségeit és a környezeti terhelést.
  • Gazdasági szempontból is előnyös: a szezonális élelmiszerek gyakran olcsóbbak, mert nagyobb mennyiségben állnak rendelkezésre a helyi termelőktől, és nincs rájuk importált áfa és szállítási költség.
  • Tudatosság a természettel való kapcsolatban: a szezonális étkezés segít tudatosabbá válni az évszakok változásával és a természettel való kapcsolatban is. Ez segíthet abban, hogy jobban megértsük az élelmiszertermelési folyamatokat és hozzájárulhat az élelmiszer-hálózat fenntarthatóságához.
  • Változatosság az étrendben: az évszakoknak megfelelően változó étrend sokoldalúbbá teszi az étkezéseket. Új ízeket és recepteket próbálhatunk ki, ami változatosságot és izgalmat hoz az étkezésbe.
  • Jobb táplálkozási szokások: a szezonális étkezés általában egészségesebb táplálkozási szokásokat eredményezhet, mivel a friss, helyi élelmiszerek gazdagabbak vitaminokban és ásványi anyagokban, mint az importált vagy feldolgozott élelmiszerek.

Mik a szezonális finomságok májusban? Lapozd fel a galériát, mutatjuk!

Rebarbara: tele van C- és K-vitaminnal, valamint rostokkal, ezáltal támogatja az immunrendszert, a kollagén képződést, segít a csontképzésben, valami a vérnyomás szabályozásban. Kutatások kimutatták, hogy szerepet játszhat a koleszterinszint csökkentésében is!
Kattints a további képekért!

Szeretnéd, hogy a gondosan elültetett muskátlik egész nyáron megállás nélkül virágozzanak? Egy könnyen beszerezhető hozzávalóra lesz csupán szükséged.

Leadfotó: 123RF

Kiskegyed

Oldalak

Video Inspiráló pillanatok Anya jól van(?) konferenciánkról
Lifestyle
Egészség
Bár az ecetes és a citromos víz rendkívül népszerű a diétázók körében, jobb elővigyázatosan és óvatosan fogyasztani ezeket az italokat, ugyanis nagy veszélyeket tartogathatnak egészségünkre nézve.
Sztárok
Apák napja alkalmából Katalin megosztott egy friss fotót, ahol Vilmos látható három gyermeke társaságában, ám a kép sokkal többet üzen, mint azt egyesek gondolnák.
Lifestyle
Szakértői tippek a fájdalmas napégés enyhítésére és a hámlás megelőzésére.