Mi az az inbound marketing, és milyen eszközökkel segíthet a webshopodnak?
A marketingen belül sokféle stratégia segíthet a webshopok tulajdonosainak abban, hogy sikereket érjenek el. Ilyen az inbound marketing is, ami még sajnos nem tartozik a legismertebb módszerek közzé.
Mit jelent az inbound marketing?
Nyersfordításban az inbound kifejezés bevonzást jelent. Az inbound marketing alkalmával nem a klasszikus értelemben reklámozunk, hanem a potenciális vásárló számára értéket teremtünk. Ezzel lehet felhívni az érdeklődők figyelmét magunkra vagy a vállalkozásunkra.
Webáruház indítás során erre is kiemelten kell figyelni, de fontos, hogy ne keverjük össze a tartalommarketinggel - bár ez az egyik alappillére. További eleme még a keresőoptimalizálás, az aktív social média jelenlét, az e-mail marketing, a márkaépítés és a közösségépítés.
Az inbound marketing stratégia kiépítése időbe telik
Az inbound marketing stratégia kiépítése hosszú hónapokba, akár évekbe is telhet, de mindig beérik a gyümölcse. Sok kitartásra, és munkaórára van szükség ahhoz, hogy relatíve ingyen szerezz rengeteg vásárlót. Van, hogy már legszívesebben fel is adnád, amikor végre megtörténik az áttörés, és a korábbi alacsony vevőszám meredek emelkedésbe kezd.
Természetesen, amíg ez bekövetkezik, addig sem ülhetsz ölbe tett kézzel, alkalmazhatod az úgynevezett outbound marketinget. Ez a rövid távú stratégia, ellentéte az inboundnak. Lényegében a hagyományos módszer, amiben direkt értékesítés történik, azaz a termékértékesítés áll a középpontjában.
Milyen eszközei vannak az inbound marketingnek?
Az inbound marketingnek nagyon sokféle eszköze van, amit te is sikerrel alkalmazhatsz. Fontos, hogy tudd: időbe telhet, amíg kézzelfogható és látványos eredményt érsz el vele, de megéri várni rá. Ilyen eszközök a következők:
- Tartalommarketing: értékes, edukációs blogcikkek írása, amivel nem az a célod, hogy eladj, hanem az, hogy ismereteket ossz meg.
- Keresőoptimalizálás (SEO): a honlap optimalizálásának az a célja, hogy a segítségével előrébb soroljanak a keresőmotorok. Minél előrébb vagy, annál nagyobb az esélyed arra, hogy a vásárlóid megtaláljanak.
- Közösségi média: a legjobb mód a potenciális vevőkkel történő kapcsolatfelvételre és kapcsolattartásra. Készíts posztokat rendszeresen a termékeidről, a weboldaladról, a tevékenységedről.
- Marketing automatizálás: hozz létre e-mail kampányokat a már meglévő e-mail listára, így személyre szabott ajánlatokkal tudod megkeresni a feliratkozókat.
- Landing page: ez az a bizonyos feliratkozó oldal, amit jellemzően a kampányokra hozunk létre. Elsődleges célja a bizalomkeltés és a valós feliratkozás, majd a vásárlásra való ösztönzés.
- Webinárium és podcast: nagyon népszerű eszközeivé váltak a marketing stratégiának. Mivel nincs mindenkinek ideje, energiája olvasni, így őket vizuális és audiovizuális tartalmakkal lehet bevonni.
Az inbound marketingnek ezeken kívül még számos lehetséges eszköze van, de a fentebb felsoroltak azok, amelyek nagy jelentőséggel bírnak a vevőszerzés terén.
Alkalmazd őket te is sikerrel!