Remek vitaminforrás, a sárgarépa

A sárgarépát nemcsak édeskés íze miatt ajánlatos fogyasztani, hiszen vitamintartalma jelentős, kiváló látás- és bőrproblémákra, szép árnyalatot ad a bőrnek, sőt, egyes daganatos megbetegedések megelőzésében is a segítségünkre lehet.

Sokoldalú vitaminforrás
A sárgarépa rengeteg vitamint tartalmaz, amelyekre szüksége van szervezetünknek, többek között jelentős kalcium, vas, magnézium, B-, C- és E-vitaminforrás, de magas béta-karotin tartalmáról ismert leginkább, amit szervezetünk A-vitaminná alakít át, mely leginkább látásunkra van jó hatással, megakadályozza a szürkületi vakság kialakulását.

A béta-karotin megóvja a szöveteket, hatástalanítja a szabad gyököket. Aki rendszeresen fogyasztja, annak bőre sokkal szebb árnyalatúvá válik, és kevesebb hámsejt jelenik meg rajta, így a pórusok nem tömődnek el. Nyáron a barnulást elősegíti és tartósabbá teszi.

Segíti a belek tisztulását, ennek köszönhetően alkalmazhatjuk hasmenés, székrekedés esetén, magas rosttartalma hozzájárul az emésztéshez.

 

Csökkenti a koleszterinszintet és erősíti az immunrendszert
Savtalanítja a vért
, amivel jó hatással van a máj működésére, ugyanakkor a koleszterinszintet is csökkentheti. Vérszegénység, fáradékonyság esetén is ajánlott fogyasztani, de fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik.

Egyes rákos megbetegedések megelőzésére is alkalmas, csökkenti a tüdő, a bőr, a gyomor és vastagbél daganatok előfordulását. A sárgarépa erősíti az immunrendszert, így hatékonyabban védekezhetünk a betegségek ellen. Ellentétben a zöldségek többségével nem nyersen, hanem inkább főzve ajánlott fogyasztani, mert ekkor károsodnak sejtfalai, és több béta-karotinhoz juthat a szervezet.

Oldalak