Magvakkal a legjobb - Avagy ezért kellene naponta olajos magokat enned

Az olajos magvak amellett, hogy rendkívül egészségesek, esszenciális zsírsavakat, ásványi anyagokat és vitaminokat is tartalmaznak, szívesen rágcsáljuk őket. Éppen ezért, az alkalmi filmnézéseken kívül sokkal többre lennének hivatottak, kifejezetten jót tennénk vele szervezetünknek, ha minden nap fogyasztanánk belőlük! S hogy miért? Cikkünkből megtudhatod!

Az olajos magvak mindegyike többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz, emellett pedig számos vitamint, valamint ásványi anyagokat. Saláták, húsok, sütemények, reggelik nagyszerű kiegészítői, ízletesek, önmagukban is finomak és egészségünk megőrzésében is fontos szerepet játszanak. Az alábbiakban ajánlunk is néhányat, amikkel könnyedén feldobhatod az étkezéseket!

Tökmag

Bár Amerikában jóformán csak Halloween-kor találkozni vele, itthon egész évben szívesen fogyasztjuk. Nem csoda, hiszen amellett hogy tökéletes csemege, koleszterinszint csökkentő és vértisztító hatással is bír. Férfiak számára is kifejezetten ajánlatos a fogyasztása, hiszen Delta-7 fitoszterol hatóanyagának köszönhetően csökkenti a prosztatabetegségek, illetve a prosztata megnagyobbodásának kockázatát is.

A legnagyobb mennyiségben magnéziumot és káliumot tartalmaz, de szelén, cink, réz, B1-, B2-, és D-vitamin is található még benne. Otthoni elkészítése sem bonyolult; a friss tökből kinyert tökmagokat egy sütőlapon szétterítjük, ízlés szerint megsózzuk, sütőspray-vel bepermetezzük, végül kisütjük.

Szezámmag

Szintén egy igazán vitamindús magról beszélünk, hiszen a szezámmag A-, B1-, B2-, E-vitaminokban is gazdag. Emellett nagy mennyiségben megtalálható még benne a csontok fejlődéséhez elengedhetetlenül szükséges ásványi anyag, a kalcium, de fogyasztása igen hasznos lehet a menstruációs fájdalmak és görcsök enyhítésére is. A szezámmagot a konyhában is sokoldalúan fel tudjuk használni, akár pogácsák, kiflik tetejére szórjuk, vagy krémlevesekhez adjuk.

Napraforgómag

Mindannyiunk nagy kedvence, a napraforgómag, nem csak a focimeccsek nélkülözhetetlen csemegéje, de magas E-vitamin- és esszenciális olajtartalma miatt érdemes lenne minden nap legalább egy keveset fogyasztanunk belőle. Kevesen gondolnák, de például megfázás esetén is jó, ha „szotyizunk”, ugyanis a légzőszervek működésére is igen jótékony hatással van. A napraforgóból készült tea pedig a súlyosabb, sokáig tartó, elhúzódó megfázások gyógyulását segíti elő.

Lenmag

Ősidők óta a közkedvelt magok közé tartozik. Fogyasztása számos területen alkalmazható: az agyműködésre például kifejezetten pozitív hatással bír, nagymértékben serkenti azt. Külsőleg ízületi gyulladások, izomláz, izomfájás csökkentésére használják, de kitűnő koleszterinszint csökkentő hatása miatt cukorbetegeknek is különösen javasolt a fogyasztása. Húsételek esetében teljesen új ízhatást érhetünk el, ha némi lenmagot keverünk a panírba, de kedvenc salátánkat is bátran megbolondíthatjuk néhány szemmel.

Mindent egyben! (x)

Ha számodra is fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás és szeretnéd feldobni valamivel a hétköznapjaidat, akkor könnyen lehet, hogy megtaláltuk az új kedvenced! A Vénusz Kenőmargarin Magvakkal pirított napraforgómagot, tápláló tökmagot, valamint szezám- és lenmagot is tartalmaz, így elsősorban szendvicskészítéshez ajánljuk azoknak, akik a természet adta, válogatott és pirított magvak karakteres ízvilágát kedvelik. Omega-3 és omega-6 esszenciális zsírsavakban gazdag, amelyek beviteléhez a termék fogyasztása a kiegyensúlyozott és változatos étrend részeként járul hozzá. Laktózmentes!

Fotók: 123rf.com; Leadfotó: pinterest.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!