5 dolog, amit minden reggel tegyél meg az egészségedért

Ennek az 5 lépcsős reggeli rutinnak a kialakítása sokat segíthet abban, hogy egészségesebben és elégedettebben élj. Nézzük, miről is van szó!

1. Nyújtózkodás/streching

A reggeli felkelést ne siessük el, ha egy mód van rá. Keljünk fel a szükségesnél 10 perccel korábban, hogy szépen lassan felkészíthessük a testünket a napi igénybevételre. Ez a pár perces nyújtás (de még jobb, ha jógamozdulatok) esélyt adnak még egy kis relaxálásra, illetve arra, hogy szépen átvezessék a testünket, szellemünket a pihentető szakaszból az aktívba. Lassan serken a vérkeringés, emelkedik a pulzus, nyúlnak az izmok, bejáratódnak az ízületek, szépen lassan felébred a tested, közben ráadásul mentálisan is rákészülhetsz az előtted álló napra. Egészen más ez a folyamat, mint az a sokk és stressz, amit az ébresztőóra csörgése utáni felpattanás és rohanás során okozol a testednek.

2. Citromos víz

Mindig fontos a hidratálás, így reggel, ébredés után is érdemes rögtön egy pohár vizet meginni. Ugye, azt tudod, hogy a nap során 1 liter vizet kell meginnod 20 testsúlykilogrammonként, vagyis egy 60 kg-os nőnek 3 literre van szüksége? A reggeli nagy pohár vízbe érdemes egy kis citromot facsarni, amely több szempontból is hasznos. Egyrészt jobb íze lesz a víznek, még hatékonyabban hidratál, másrészt azért, mert ragyogóvá teszi a bőröd, felpörgeti az anyagcseréd és felpezsdíti a kedvedet.

3. Gondos bőrápolás

Nem azt mondom, hogy e nélkül nincs egészséges élet és csodásan induló reggel, de érdemes a napi rutin hasznos részévé tenni. Először jöhet egy kis hideg víz, ami alaposan felébreszt, illetve összehúzza a pórusaidat. Ezután tisztítsd meg a bőrödet az esti zsíranyagoktól, illetve néha egy kis radírozás, illetve pakolás sem árt (bár ez a két utóbbi inkább este). Végezetül mehet a nappali krém, amely megvédi a bőrödet a káros hatásoktól: napfény, számítógép, klíma, levegőben lévő káros anyagok. Szóval, ha ez utóbbi listát veszed, hogy mennyi mindentől tudod megóvni a bőrödet egy gondos arcápolással, máris van helye az egészséges reggeli rutinodban.

 

Fotó: womenista.com,rd.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!