Egészségügyben dolgozol? Így fejlesztheted egyszerűen magánvállalkozásod

Az egyre gyorsabban fejlődő egészségügyi szférában bizony tartani kell a lépést, hogy egy magánorvos szolgáltatása versenyképes maradhasson. Ez többek között azt is jelenti, hogy érdemes lehet befektetnie különféle marketing lehetőségekbe, úgy mint a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média hirdetések, de ide sorolható a tartalommarketing és az összes online reklám is. (x)

Szervezzük ki vagy végezzük magunk?

A potenciális páciensek megszerzése, hozzáértő, egészségügyi marketing szemléletet igényel. A legtöbb cégvezető szerencsére időben ráeszmél, hogy ez is egy külön szakma, és csak elméletben ért hozzá mindenki. Elkerülve, hogy egy cég súlyos összegeket költsön el egy nem jól működő marketingre, előbb vagy utóbb szakemberekre kell bíznia ezeket a feladatokat.

A magánegészségügyben elképesztően nagy lett a választék, ezért már rég nem elég jó orvosnak lenni, mással kell kitűnni, valami pluszt kell nyújtani. Ebben van elengedhetetlen szerepe a megfelelő marketing ügynökségnek, amitől mégis sokan félnek - pedig sok új pácienst hozhat egy rendelőnek. Megéri, mert egy ember árért egy egész szakértő gárdát tudhat magáénak a tulajdonos és mindeközben ő a saját szakterületére tud koncentrálni.

Délelőtt fűnyíró, délután fogászati implantátum?

Egészségügyi intézménybe az ember azért megy, mert szüksége van rá. Teljesen más reklámozni egy ruhaboltot, ahol impulzus és vágy alapján vásárolnak és más például egy fogászati implantátumot. Bizonyára mindenki vett már magának olyan dolgot, amire valójában nem is volt szüksége, de megtetszett neki. Egy fogpótlásnak viszont hiába szuper a reklámja, hiába írnak róla jókat, ha minden rendben van a fogainkkal. Joggal merül fel a kérdés, hogy akkor milyen marketing kell annak, aki több pácienst szeretne?

Magyarországon nem sok cég szakosodott még kifejezetten erre a területre, ezért kevesen foglalkoznak csak magánrendelők, klinikák és kórházak kommunikációjával. Ebben a szférában elengedhetetlen a tapasztalat, a nagyfokú kreativitás, közérthetőség és az empátia, amiben jellemzően a nők az erősebbek. Éppen ezért talán nem véletlen, hogy a kizárólag egészségügyre specializálódott IMC- Egészségügyi Marketing és PR-t is egy hölgy vezeti.

Milyen a páciensszerző és bevételnövelő marketing?

Felnőtt egy olyan új generáció, akik szinte mindenről online tájékozódnak, ennek köszönhetően döntéseiket is gyorsan hozzák meg, nem érnek rá vacillálni. Éppen ezért az online térben ma már edukálni és informálni kell, ami által a potenciális pácienseket a megfelelő orvoshoz vezetik az itt olvasott tartalmak. Az érdeklődőket az egészségügyi marketing szakértőnek kell végig vezetnie az úgynevezett "pácienssé válás útvonalán."

Az IMC csapat tagjai éveken keresztül dolgoztak kommunikációs területen az egészségügyben és mindig ugyanazzal a problémával szembesültek. Egy feladat megoldásához több embert kell összefogni, motiválni, ami nem könnyű. Kell egy webes, grafikus, online marketing specialista és még sorolhatnánk. Sajnos ők gyakran nem is egyeztetnek egymással, így egy-egy feladat akár napokig is állhat.

"Egészségügyben szerzett tapasztalat nélkül ezt nagyon nehéz jól csinálni. Mindannyian éveket dolgoztunk különböző rendelőkben, számos orvos marketingjét menedzseltük külön-külön. Tapasztalatainkat összegyűjtve alakítottunk ki egy olyan csapatot, ami mindent lefed a kommunikáció területén. Van webesünk, grafikusunk, szövegírónk, videósunk, fotósunk, Google és Facebook specialistánk, kommunikációs trénerünk, de még jogi tanácsadónk is, aki az orvosokra vonatkozó GDPR szakértője is egyben. Széleskörű kapcsolatainknak és partnereinknek köszönhetően pedig igényes média megjelenéseket szervezünk." - mondta Jansik C. Aisha, egészségügyi marketing specialista, az IMC- Egészségügyi Marketing és PR ügyvezetője.

Milyen buktatók lehetnek?

A recepció! "Vesszőparipámmá vált a recepció, pácienskoordinátor szerepének sulykolása. A páciensek először velük találkoznak, rengeteg minden múlik rajtuk. Nagyon fontos, hogy jó benyomást keltsenek már a telefonban is az időpontadásnál és a rendelőben személyesen egyaránt. A mi munkánk a páciens szállítása, a rendelőé pedig a megtartása.

Sokszor feleslegesnek éreztük a munkákat, hiszen mi generáltuk a pácienseket, a koordinátor pedig elüldözte őket és ez dühítő volt nekünk is, de leginkább a tulajdonosnak. Így a nagyobb siker érdekében megálmodtuk a recepciós továbbképzésünket. Nem számítottunk rá, hogy ekkora sikere lesz, de szerencsére számos rendelő életét tette gördülékenyebbé. Gyakorlatilag azonnali páciensforgalom növekedést hozhat egy-két megfogadott tanács." - tette hozzá az ügyvezető.

Mansour Mona, az IMC egészségügyi marketing szakértője szerint, az online világ nagy lehetőséget kínál a magánrendelőknek és kórházaknak, hogy egy új képet alkossanak az emberek fejében a gyógyításról és annak körülményeiről. A marketingesnek látnia kell azt, ami a páciensnek pozitív élményképet ad, ilyen lehet például az egészségmegőrző szolgáltatások népszerűsítése vagy a páciens utánkövetés. "Számomra az igazi cél, hogy a páciens valóban elégedett legyen. Mi mankót nyújtunk az orvosoknak a saját praxisuk népszerűsítéséhez." - egészítette ki a szakértő.

Hogyan lesznek a fogorvosi weboldalak látogatóiból páciensek 5 lépésben?
Kattints IDE!

Oldalak

Szólj hozzá Te is!