Mitől fogysz jobban, a kardiótól vagy a súlyzós edzéstől? Itt a válasz

Kardio vagy súlyzós edzés? Melyikre fektessünk nagyobb hangsúlyt, egyáltalán kell-e mind a kettő, ha fogyásról van szó? Szakértőnk, Czanik Balázs capoeira aerobik edző, életmód tanácsadó segít.

Kardio vagy súlyzós edzés?

Megjelent Czanik Balázs Capoeira Aerobik 5. című DVD-je!

A legújabb edzésterv olyan mozdulatokat tartalmaz, melyekhez nem szükséges sem előzetes edzettség, sem ügyesség, pusztán némi kitartás és akaraterő. Az ülőmunkát végzők különösen imádni fogják a DVD-t, hiszen a fogyás mellett a gerincbántalmak orvoslására is tökéletes. A mozgás elsajátítása semmilyen előzetes tudást nem igényel, így bárki végezheti a gyakorlatokat otthon is. A DVD megrendelhető itt!

Sokan kérdezik tőlem, mitől fogynának jobban; kardio vagy súlyzós edzéstől. Ilyenkor mindig azt válaszolom, hogy az egyensúly a legfontosabb. Változatosan mozogjunk. Ne csak egyfélét és ne csupán bizonyos izomcsoportokat dolgoztassunk meg.

Vannak, akik edzés előtt kardióznak, de akadnak olyanok is, akik arra esküsznek, hogy edzés után a legjobb. Persze, előfordul az is, hogy súlyzózás előtt és után is végeznek kardio mozgást. Hallottam már arról is, hogy külön kardio napot iktatnak be. Őszinte leszek, mindegyikben van némi igazság.

Személyre szabottan

Én személy szerint azt javaslom, kezdj egy 10-15 perces átmozgató, bemelegítő kardio edzéssel. Ezt kövesse egy 60 perces súlyzós edzés, majd levezetésképpen megint jöhet egy 30-40 perces kardio tréning. Ugyanakkor minden emberi szervezet más, ezért célszerű szakember – személyi edző – tanácsát is kikérni ezzel kapcsolatban: egy részletes anamnézis felvétele után minden kérdésedre személyre szabott válaszokat tud majd adni.

Lapozz a folytatásért: edzésterv kezdő, középhaladó és haladó sportolóknak!

Fotó: Shape Magazine

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!