Milyen folyadékot igyunk, ha edzünk? Ezek a legfontosabb szempontok

Ha sportolsz, inni kell. De mit célszerű fogyasztani? Szakértőnk, Czanik Balázs elárulja.

A megfelelő folyadék kritériumai a következők

  • legyen kellemes hőmérsékletű, ne túl hideg, ne túl meleg,
  • szeressük az ízét,
  • ásványi anyagokat, szénhidrátot tartalmazzon,
  • sűrűsége a gyors felszívódáshoz legmegfelelőbb 280mmol/L környékén legyen. (Az ilyen sűrűségű oldatot nevezzük a felszívódás szempontjából izotonikusnak, az ennél hígabb oldat hypotonikus, a sűrűbbet pedig hypertonikusnak.)

A szénsavas, vagy alkoholtartalmú italokat sportolás alatt mindenképpen kerüljük el.

Olcsó, házi készítésű izotonikus italt mi is keverhetünk magunknak, mégpedig úgy, hogy 80g cukrot és egy csipet sót 1 liter vízhez keverünk, amit egy kis citrommal ízesíthetünk. Vagy facsarjunk 250 ml narancsot, hígítsuk fel 250 ml vízzel, majd adjunk hozzá egy csipet sót.

Lapozz, a cikk folytatódik a második oldalon!

Fotó: PTOnline

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!