Így küzdd le a tavaszi fáradtságot!

A tavasz beköszöntével legtöbben fittnek és energikusnak érezzük magunkat, mégis sokan küzdenek a tavaszi fáradtság tipikus tüneteivel. Ám ha egy kicsit odafigyelünk a szervezetünk jelzéseire, könnyedén felülkerekedhetünk ezen!

Étrend

Érdemes a tavaszt egy tisztítókúrával kezdenünk. Lehet ez egy léböjtkúra, vagy akár egy speciális tea fogyasztása, fontos azonban, hogy bármelyiket is válasszuk, kérjük ki háziorvosunk véleményét. A tisztítókúra közben és után is próbáljunk meg fokozottan odafigyelni étrendünkre: fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt, magas rosttartalmú élelmiszereket, valamint kerüljük a nehéz, zsíros, cukros ételeket. Étkezzünk rendszeresen, naponta legalább ötször, de kevesebbet!

Folyadékpótlás

Bár a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel télen is fontos, a tavasz beköszöntével növeljük az adagot! Lehetőleg igyunk meg két liter szénsavmentes ásványvizet, de fogyaszthatunk teákat és frissen facsart gyümölcs vagy zöldségleveket is!

Sport

Itt a jó idő, szóval már semmi kifogásunk sem lehet a sportolás ellen! Mehetünk futni, biciklizni is akár, persze a megfelelő, réteges öltözetre figyeljünk oda, ha nem szeretnénk megfázni. De választhatjuk az edzőtermet, az uszodát vagy az otthoni tornát is, a lényeg hogy rendszeresen szakítsunk időt a testmozgásra, ez garantáltan legyőzi a fáradtságot.

Fotó: smh.hu

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!