Egészség

Gyógyító ételek, amiknek a hatása páratlan: ezekkel újra egészséges lehetsz

A helyes étkezés önmagában is egészségesen tart, míg a káros szokások elsavasodást, emésztőszervi, a későbbiek folyamán pedig további betegségeket okoznak. Fontos, hogy ezen a területen is megtaláljuk a számunkra megfelelő étrendet, és ma számos variáció közül választhatunk. Ha odafigyelünk a testünk jelzéseire, rátalálunk arra, amely a mi egyéniségünkhöz, életvitelünkhöz a leginkább illik.

Az ételek gyógyítanak

Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a divatos diéták számos esetben jojó effektust alakítanak ki, vagyis addig működnek, amíg pontosan betartjuk őket, így a hatásuk meghatározott ideig érvényesül. Ezzel szemben az életmódváltás minden részletre kiterjedően egyéni, és a mindennapokba zökkenőmentesen beilleszthető variációt jelent, hosszú távú, kedvező hatással. Az átállás azonban nehézségekbe ütközhet, hiszen a megszokott ételek, ízek és testi érzetek berögzültek, és az agyunk ezeket a jelzéseket értelmezi. A fokozatosság, a tudatos elhatározás, és az egyes ételek szakaszonkénti átváltása egészségesebb fajtájúakra, valamint az éhségérzetről való figyelemelterelés átsegíthet ezen az időszakon.

Szintén nehézséget okozhat, ha megszoktuk, hogy az evést pótcselekvésre, stressz és frusztráció oldására, valamint érzelmi támogatásra használjuk. Ebben az esetben nem azért eszünk, mert éhesek vagyunk, hanem megnyugtatásra, ellazulásra vágyunk. Ennek egészen egyszerű oka van: kisbabaként az első reflexeink közé tartozik az orális reflex, mely elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a szoptatás könnyedén működjön.

Az evés szorosan összekapcsolódik az öröm- és a boldogságérzettel, biztonságban és szeretve vagyunk. Ha a későbbiek folyamán nem tanuljuk meg, hogyan érjük el ezt az állapotot stressz helyzet esetén, könnyen visszazökkenünk ebbe a gyermekkori állapotba, és öntudatlanul is az ételhez nyúlunk vigaszért. Ha ilyen problémával küzdünk, érdemes mindig magunknál tartani valamilyen egészséges nassolnivalót: friss vagy aszalt gyümölcsöt, müzli szeletet, magvakat, és rászoktatni magunkat, hogy amíg nem tudatosul bennünk a reflexszerű cselekvés, ezekhez nyúljunk. Így lesz időnk arra, hogy fokozatosan álljunk át az egészséges étkezésre, és végül elhagyjuk a kényszerevést.

Érdemes figyelembe venni az idényjellegű táplálkozás szempontjait is: nyáron hűtő (pl. salátafélék, citrusfélék, alma, joghurt, túró, tejföl, zöldséglevek, víz), télen pedig fűtő hatású ételeket (pl. teljes őrlésű gabonák, húsfélék, hüvelyesek) fogyasszunk.

Fotó: rd.com

Oldalak

Egészség
Sztárok
Noha Vándor Éva lassan már a hetedik X-hez közelít, ez egyáltalán nem látszik rajta: a Jászai Mari-díjas színésznőnek semmi oka panaszra, hiszen napjainkban is fantasztikus formában van.
Sztárok
A hosszas kaland végén Timi nyerte el Árpa Attila szívét, aki jelenleg úgy gondolja, az idő fogja elmondani, hogy működőképes-e a kapcsolatuk.