Elképesztő! Miért nem foglalkozunk a lejárt élelmiszerekkel?

A válaszadók több mint fele (55 százalék) nem foglalkozik azzal, ha lejárt terméket talál a polcon, szó nélkül visszateszi a többi közé - derül ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) online felméréséből.

A vásárlók 42 százaléka ennél jóval tudatosabban cselekszik, még a helyszínen szóvá teszi, jelzi észrevételeit. Telefonos bejelentésig, és ezzel a hivatalos kivizsgálás kérvényezéséig azonban csak a válaszadók elenyésző hányada, alig 3 százaléka jut el.

A vizsgálat nem tárta fel, hogy a vásárlók miért nem vállalják fel az üzletben a hiba jelzését, holott a probléma kezelésének ez lenne a gyors és legegyszerűbb módja.

Tetszik az oldal?
Nyomj itt egy nagy
Tetszik-et és gyere
máskor is!
Az a legrosszabb, ha nem teszünk semmit - hangsúlyozza a közleményben Zoltai Anna, a Nébih élelmiszer- és takarmánybiztonsági igazgatóságának osztályvezetője.

A Nébih ingyenesen hívható zöld számán (06 80 263 244) bárki bejelentheti, ha élelmiszerbiztonsági szempontból kifogásolható termékkel találkozik. Ez különösen akkor fontos, ha a probléma jelzése az üzletben nem jár eredménnyel. A hivatal a bejelentést követően 48 órán belül kivizsgálja az ügyet, és a terméket minél előbb kivonja a forgalomból.

Oldalak

Lifestyle
Bár sokan nem veszik észre és igencsak félvállról veszik a jelenséget, a kemény víz otthonunkban bizony igencsak sok negatív következménnyel járhat.
Sztárok
A huszadik század egyik kiemelkedő, halála után is rendkívül népszerű magyar színésze volt Gózon Gyula, akinek szakmai sikerekben gazdag életét számos trauma árnyékolta be.
Sztárok
A Duna tudományos-ismeretterjesztő műsorában, a Deltában mostantól egy, a mesterséges intelligencia segítségével kreált műsorvezetőt láthatnak a nézők. Kudlik Júlia kemény bírálatot intézett Bíró...