Egészséges a rágógumi?

Vajon egészséges, ha valaki sokat rágózik? 

A mobiltelefon, az iratok és a lakáskulcs mellett a legtöbb táska elengedhetetlen kellékei közé tartozik a rágógumi is. A legtöbben mindennap rágózunk, de vajon mennyit tudunk róla? Milyen pozitívumai és negatívumai vannak a rágóguminak?

A rágózás több okból kifolyólag is jótékonyan hat az egészségünkre. Kutatások bizonyították, hogy a rágózás útján termelt nyál semlegesíti a nyelőcsőbe jutó gyomorsavat és csökkenti a gyomorégést. A nyáltermelődés egyéb hasznos tulajdonsága, hogy számos baktériumot megöl, vagy meggátolja a kialakulását (ebből a szempontból a cukormentes, fahéj ízű rágó a leghatékonyabb).

 

Még az étvágyat is csökkenti
A rágózás még az étvágyat is csökkenti, ezt számos kísérlettel bizonyították. Azok, akik ebéd után rágóztak, később kevésbé éheztek meg, és kevésbé kívánták az édességeket. Mellesleg az állkapcsunk folyamatos mozgatásával óránként 11 kalóriát égetünk el rágózás közben. Lefogyni persze nem fogunk tőle, de azért érdekes adalék. A pozitívumok között található még egy tényező, ami miatt a legtöbb ember rágózik, hogy megszabadít a rossz lehelettől. Ráadásul manapság már annyi ízesítés közül választhatunk, hogy a rágógumi gyártók akár a Harry Potter-ben szereplő Mindenízű Drazsénak is konkurenciát jelenthetnének.

 

A mesterséges édesítőszerekkel nem árt vigyázni
A sok pozitív tulajdonság mellett azért néhány negatív is akad, élükön a mesterséges édesítőszerekkel. Azért, hogy a rágógumit egészségesebbé tegyék, csökkentették a cukortartalmát. Így viszont számos mesterséges édesítőszer belekerült az összetevők közé. Ide tartozik az aszpartám is, amire ráadásul elég sokan érzékenyek. Ők fejfájást, szédülést, sőt depressziót is tapasztalhatnak, ha túl sok rágót fogyasztanak. Érdemes megnézni a csomagolást, ha rá van írva, hogy cukor- és aszpartámmentes, akkor biztosan nem lehet probléma.
 

Oldalak

Szólj hozzá Te is!