Utazás

Miért építenek víz alatti autópályát 47 milliárd dollárért Norvégiában?

Napjainkban Norvégiában egy lélegzetelállító, 1121 km-es autópályát terveznek, melynek egy része a víz alatt épül fel. Mikorra lesz kész? Mennyire veszélyes? És miért döntöttek úgy, hogy megvalósítják ezt a 47 milliárd dolláros projektet?

Az ok, amiért így döntöttek

A gyönyörű jégsapkás hegyek és a festői fjordok világhírűvé tették a norvég partvidéket. Azonban ezek a kivételes földrajzi adottságok megnehezítik az autósok életét. És ráadásul az időjárás is kiszámíthatatlan: jeges szelek, hegyi szerpentinek, hó és jégeső akadályozhatja a közlekedést. Mivel a norvégok tisztelik a természetet, és vigyáznak a tájra, annak érdekében, hogy ne változtassanak az ökoszisztémán, például ne kelljen sziklába fúrni, úgy döntöttek, hogy víz alatti utakat építenek. Az építés alapos tervezést igényel, melyben a Norvég Műszaki Egyetem, a Stavanger Egyetem és a Charmers Egyetem is részt vesz. A mérnöki feladatokon 50 egyetemi kutató, szakember dolgozik. Az autópálya a fjordok alatt húzódik majd, melynek tervét 2017-ben el is fogadták. Az útvonal 6 kerületen, valamint Stavanger és Bergen városán halad át. Így az utazási idő a felére csökken, és az útvonal 170 km-rel rövidebb lesz a hidak, kompok, alagutak kikerülésével, illetve a maradék felszíni út felújításával. Ráadásul a norvég export cikkek 60%-a a nyugati parton készül, így a közlekedési rendszer az ország gazdaságához is hozzájárul.

Fotó: 123rf.com

Vajon mennyire biztonságos ez a projekt? Lapozz, a cikk folytatódik!

Oldalak

Utazás
Sztárok
Ha Tóth Gabi és Krausz Gábor még együtt lennének, akkor valószínűleg az utóbbinak nagy beleszólása lett volna, hogyan is nézzen ki a konyha.
Sztárok
Különleges végső nyughelyet választottak Vágó Istvánnak. A szerettei úgy döntöttek, hogy nem akarnak számára nyilvános sírhelyet.
Sztárok
Anne Hathaway ma már sikert sikerre halmoz, volt idő azonban, amikor korántsem alakultak számára könnyen a dolgok – a színésznő nemrég bővebben is beszélt múltbeli megpróbáltatásairól egy interjúban.