Lifestyle

Ezeket a rettegett betegségeket idézheti elő a ketogén diéta

A szívbetegségek, a vastagbélrák, sőt az Alzheimer-kór kockázatát is növelheti a kutatók szerint.

Minden, amit még nem tudtál a ketogén diétáról

Video Itt a nagy 2026-os szerelmi horoszkóp: érzelmi áttörések éve jön

A Frontiers in Nutrition nevű tudományos folyóirat egyik friss tanulmánya szerint a világszerte sokak által követett ketogén diéta veszélyesebb, mint gondolnánk: öt közismert és rettegett betegség kialakulásában is kulcsszerepet játszhat a kutatók szerint. Amerikai és kanadai tudósok nem kevesebb, mint 123 korábbi kutatáson rágták át magukat, és végül arra a következtetésre jutottak, hogy a szélsőségesen alacsony szénhidrátbevitel, továbbá az étkezések megfelelő időzítése módosíthatja szervezetünk zsíranyagcseréjét, vagyis a ketogén diéta hátrányai messze meghaladják az étrendből származó előnyöket, pozitív élettani hatásokat. A ketogén diéta sikerrel alkalmazható például az epilepsziás rohamok sűrűségének csökkentésére, de a legtöbb egészséges ember szervezetére inkább terhet ró - állítják a szakemberek.

A kutatók azt állítják: a keto diéta alapelemeinek számító élelmiszerek - húsok, sajtok, olajok - egyoldalú, kellő mértékű tápanyag nélküli fogyasztása krónikus betegségek sokaságának kockázatát növeli meg. Ilyen például a rettegett vastagbélrák - egy Magyarországon is különösen gyakori kór -, a különböző szívbetegségek vagy az Alzheimer-kór. A tanulmány azonban nem áll meg ezen a ponton. Hangsúlyozza: a krónikus vesebetegségek és cukorbetegségek is összeköthetők a ketogén diétával, ugyanis az étrend fokozhatja a vérben jelenlévő LDL-C (rossz koleszterin) mennyiségét, olykor-olykor drasztikus mértékben.

Fotó: 123rf

Lapozz, cikkünk folytatódik!

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
Előfordult már veled, hogy alig egy órával ebéd után újra a hűtő előtt találtad magad? Nem vagy egyedül. A szakértők szerint sokszor nem a valódi éhség késztet nassolásra, hanem valami egészen más.
Lifestyle
A konyhában megjelenő, bosszantó apró rovarok ellen a legtöbben drasztikus módszerekkel védekeznek. Létezik azonban egy zseniális, vegyszermentes és környezetbarát alternatíva is.
Sztárok
Láttad már Susan Sarandon elsőszülött gyermekét, Evát? A 41 éves színésznő rengeteget örökölt édesanyja tehetségéből, ráadásul kiköpött úgy néz ki, mint az Oscar-díjas sztár fiatalon.
Sztárok
Június 4-én ünnepelte ötödik születésnapját Lilibet hercegnő, Harry herceg és Meghan Markle kisebbik gyermeke. A bájos kislány számára ez nem csupán egy újabb születésnapot jelentett, hanem egy olyan...
Home&Design
A kanapé az egyik legdrágább és legmeghatározóbb bútordarab az otthonban, ezért nem árt kétszer is meggondolni a választást. Miközben sokan még mindig a megszokott formák között keresgélnek, a...
Sztárok
Rose McGowan a Sikoly című kulthorrornak köszönhetően vált népszerűvé, később pedig a Bűbájos boszorkák színésznőjeként hódított; kíváncsi vagy arra, mennyit változott 52 éves korára?