Vegyük például az édességeket egy élelmiszerüzletben. A fogyasztók számára sok lehetőség áll rendelkezésre. Ha egy cég megemeli az eperlekvár árát, elmondható, hogy ez befolyásolja mind az eperlekvár, mind a mellette lévő málnalekvár eladásait, mivel a fogyasztók képesek helyettesíteni az egyiket a másikkal. Ugyanez történhet a repülőjegyek esetében is. Amikor az emberek olyan weboldalakat látogatnak, melyek összehasonlítják a különböző légitársaságok által kínált repjegyek árait, az emberek általában a kevésbé kényelmes, de olcsóbb alternatívák mellett döntenek. „A légitársaságok viszont nem veszik figyelembe ezt a fajta helyettesítő magatartást" - mondja Natan. - „Inkább azt nézik, hogy mennyibe kerülnek egy-egy járat adott ülőhelyei, és nem gondolják át, hogy az egyik járat árának megváltoztatása hogyan befolyásolja az emberek választási döntéseit az összes elérhető opció között."
1/4
Fotó: Pinterest
Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?
Fogyasztói magatartás
Vegyük például az édességeket egy élelmiszerüzletben. A fogyasztók számára sok lehetőség áll rendelkezésre. Ha egy cég megemeli az eperlekvár árát, elmondható, hogy ez befolyásolja mind az eperlekvár, mind a mellette lévő málnalekvár eladásait, mivel a fogyasztók képesek helyettesíteni az egyiket a másikkal. Ugyanez történhet a repülőjegyek esetében is. Amikor az emberek olyan weboldalakat látogatnak, melyek összehasonlítják a különböző légitársaságok által kínált repjegyek árait, az emberek általában a kevésbé kényelmes, de olcsóbb alternatívák mellett döntenek. „A légitársaságok viszont nem veszik figyelembe ezt a fajta helyettesítő magatartást" - mondja Natan. - „Inkább azt nézik, hogy mennyibe kerülnek egy-egy járat adott ülőhelyei, és nem gondolják át, hogy az egyik járat árának megváltoztatása hogyan befolyásolja az emberek választási döntéseit az összes elérhető opció között."