Napfény, növekedés, nyár: Málta turizmusa 2025-ben

"Meet me in Malta - A közösségi bakancslista"
Kampány a Z generáció megnyerésére
A Visit Singapore kampány sikerét követően a Komodo kreatív ügynökség a VisitMalta-val együttműködésben elindította legújabb kezdeményezését: Meet Me in Malta – A közösségi bakancslista. A kampány egy játékos, tartalomgyártók által közvetített utazási élmény, amely a Z generáció és a fiatal felnőttek utazási vágyát kívánja felébreszteni az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Európában.
A kampány középpontjában egy közösségi platformokra szabott, virálisan terjedő történet áll. A TikTok legismertebb tartalomgyártói Máltán kalandoznak, ikonikus helyszíneken – Gozo és Comino kék lagúnájától Valletta, Mdina és Rabat történelmi utcáiig. A közönség aktív részese lehet az utazásnak: valós idejű szavazások, rejtélyes nyomok és interaktív kihívások révén irányíthatják az eseményeket. A programok között szerepel például részvétel egy hagyományos regattán a Nagy Kikötőben, naplementevadászat Mdinában, vagy borkóstoló az Inkvizítor Palotájában – mindez úgy tervezve, hogy spontán, megosztható és közösségi élmény legyen.
A VisitMalta célja, hogy a fiatal követők is felvegyék Máltát a bakancslistájukra, miközben a kampány hozzájárul a turizmus diverzifikálásához és új piacok eléréséhez.
Nick Seymour, a Komodo társalapítója így nyilatkozott: „A fiatal közönség nem reklámokat akar – élményeket keres. A ‘Meet Me in Malta’ kampánnyal a turizmusmarketinget szórakoztatássá alakítjuk. A tartalomgyártók és követőik kerülnek a középpontba, miközben nyomokat fejtenek meg, rejtett kincseket fedeznek fel, és egy olyan Máltát ismernek meg, amit egy prospektusban nem lehet m,egtalálni.”
Carlo Micallef, a Máltai Turisztikai Hivatal vezérigazgatója hozzátette: „A VisitMalta hisz abban, hogy a turizmus jövője az érzelmi kötődésekben és a kulturális felfedezésben rejlik. A ‘Meet Me in Malta’ kampány révén egy új utazói generációt hívunk meg, hogy hiteles, elmélyült és közösségi módon kapcsolódjanak szigeteinkhez.”
A Komodo már tárgyalásokat folytat más turisztikai hivatalokkal is, hogy a „The Journey” kampánysorozat keretében hasonló projekteket indítsanak világszerte, ahol a turizmus maga válik tartalommá, és a közönség az élmény részévé.
Sikeres előszezon Máltán
A tavalyi rekordév után tovább növekedett a turisták száma és a turisztikai bevétel Máltán már az év első harmadában
Málta az év első egyharmadában ismét túlszárnyalta az előző, már rekordévnek számító időszak eredményeit. 2025 január-április időszakban 1.044.657 turista érkezett Máltára, ami mintegy 17,4%-kal több, mint 2024 azonos időszakában és ebben nincsenek benne a cruiseliner utasok. A vendégéjszakák száma 17,1%-kal nőtt – közel 6 millióra -, azaz az átlagos tartózkodás kicsit rövidebb lett, de a turisztikai költés, meghaladta a 804 millió eurót, 24,2%-kal növekedett, ami azt jelenti, hogy személyenként, mintegy 5,8%-kal költöttek többet a turisták az év első négy hónapjában, mint tavaly ugyanezen időszak alatt.
A legjelentősebb növekedést Írország és a lengyel piac érte el. Előbbiből dupla annyian, utóbbiból mintegy 52,7%-kal többen utaztak Máltára az év első harmadában, mint egy évvel korábban. Az első harmad év adatai azt mutatják, hogy a turisták 92,5%-a üdülési céllal, 4,7% üzleti és 2,7% egyéb céllal érkezett a szigetekre.
2025. január–április időszakban több mint 21.500 magyar utazott Máltára, ami 15,9%-kal több, mint 2024. azonos időszakában. A magyarok költése a regisztrált adatok alapján 6%-kal nőtt, ami azt jelenti, hogy az egyéni költés (személyenként átlagosan 462 euró) kicsit visszafogottabb, mint 2024-ben volt.




























