Utazás

Napfény, növekedés, nyár: Málta turizmusa 2025-ben

"Meet me in Malta - A közösségi bakancslista"

Kampány a Z generáció megnyerésére

A Visit Singapore kampány sikerét követően a Komodo kreatív ügynökség a VisitMalta-val együttműködésben elindította legújabb kezdeményezését: Meet Me in Malta – A közösségi bakancslista. A kampány egy játékos, tartalomgyártók által közvetített utazási élmény, amely a Z generáció és a fiatal felnőttek utazási vágyát kívánja felébreszteni az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Európában.

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?

A kampány középpontjában egy közösségi platformokra szabott, virálisan terjedő történet áll. A TikTok legismertebb tartalomgyártói Máltán kalandoznak, ikonikus helyszíneken – Gozo és Comino kék lagúnájától Valletta, Mdina és Rabat történelmi utcáiig. A közönség aktív részese lehet az utazásnak: valós idejű szavazások, rejtélyes nyomok és interaktív kihívások révén irányíthatják az eseményeket. A programok között szerepel például részvétel egy hagyományos regattán a Nagy Kikötőben, naplementevadászat Mdinában, vagy borkóstoló az Inkvizítor Palotájában – mindez úgy tervezve, hogy spontán, megosztható és közösségi élmény legyen.

A VisitMalta célja, hogy a fiatal követők is felvegyék Máltát a bakancslistájukra, miközben a kampány hozzájárul a turizmus diverzifikálásához és új piacok eléréséhez.

Nick Seymour, a Komodo társalapítója így nyilatkozott: „A fiatal közönség nem reklámokat akar – élményeket keres. A ‘Meet Me in Malta’ kampánnyal a turizmusmarketinget szórakoztatássá alakítjuk. A tartalomgyártók és követőik kerülnek a középpontba, miközben nyomokat fejtenek meg, rejtett kincseket fedeznek fel, és egy olyan Máltát ismernek meg, amit egy prospektusban nem lehet m,egtalálni.

Carlo Micallef, a Máltai Turisztikai Hivatal vezérigazgatója hozzátette: „A VisitMalta hisz abban, hogy a turizmus jövője az érzelmi kötődésekben és a kulturális felfedezésben rejlik. A ‘Meet Me in Malta’ kampány révén egy új utazói generációt hívunk meg, hogy hiteles, elmélyült és közösségi módon kapcsolódjanak szigeteinkhez.

A Komodo már tárgyalásokat folytat más turisztikai hivatalokkal is, hogy a „The Journey” kampánysorozat keretében hasonló projekteket indítsanak világszerte, ahol a turizmus maga válik tartalommá, és a közönség az élmény részévé.

Sikeres előszezon Máltán

A tavalyi rekordév után tovább növekedett a turisták száma és a turisztikai bevétel Máltán már az év első harmadában

Málta az év első egyharmadában ismét túlszárnyalta az előző, már rekordévnek számító időszak eredményeit. 2025 január-április időszakban 1.044.657 turista érkezett Máltára, ami mintegy 17,4%-kal több, mint 2024 azonos időszakában és ebben nincsenek benne a cruiseliner utasok. A vendégéjszakák száma 17,1%-kal nőtt – közel 6 millióra -, azaz az átlagos tartózkodás kicsit rövidebb lett, de a turisztikai költés, meghaladta a 804 millió eurót, 24,2%-kal növekedett, ami azt jelenti, hogy személyenként, mintegy 5,8%-kal költöttek többet a turisták az év első négy hónapjában, mint tavaly ugyanezen időszak alatt.

A legjelentősebb növekedést Írország és a lengyel piac érte el. Előbbiből dupla annyian, utóbbiból mintegy 52,7%-kal többen utaztak Máltára az év első harmadában, mint egy évvel korábban. Az első harmad év adatai azt mutatják, hogy a turisták 92,5%-a üdülési céllal, 4,7% üzleti és 2,7% egyéb céllal érkezett a szigetekre.

2025. január–április időszakban több mint 21.500 magyar utazott Máltára, ami 15,9%-kal több, mint 2024. azonos időszakában. A magyarok költése a regisztrált adatok alapján 6%-kal nőtt, ami azt jelenti, hogy az egyéni költés (személyenként átlagosan 462 euró) kicsit visszafogottabb, mint 2024-ben volt.

Oldalak

Utazás
Sztárok
György, Sarolta és Lajos csak korlátozott időt tölthetnek nagyapjukkal, a királlyal, aminek hátterében érthető okok állnak, még ha elsőre talán meglepő is erről hallani.
Lifestyle
Egy régi vágy új értelmet nyerhet az Oroszlán számára. Napi horoszkóp.
Fashion&Beauty
Sarolta hercegnő édesanyja, Katalin hercegné karácsonyi koncertjén bűvölt el mindenkit, méghozzá egy olyan bájos ruhában, melynek egyik apró részletével Dianára emlékezett.
Sztárok
A McLaren 26 éves brit-belga versenyzőjéről mostanában nem csupán azért beszélnek, mert F1-es pilótaként zseniális tehetség, hanem szerelme miatt is, hiszen Norris egy igazi természetes szépséget...
Egészség
A szívünk egészsége roppant fontos, ilyenkor viszont hajlamosak vagyunk sok olyan ételt enni, ami nem tesz jót neki.
Lifestyle
Karácsony közeledtével sok helyen kerül egy kis finom sült kolbász az asztalra, de nem mindegy, hogyan készíted el.