4. Késik? Törölték? Ezt érdemes tennünk
Akár késik a járatunk, akár törölték, első körben oda érdemes fordulni, ahol a jegyünket vásároltuk, vagy magához a légitársasághoz. “Cégünknél például, ha módosul a menetrend vagy törlik a járatot, akkor előre értesítjük az utast, illetve lehetőség szerint alternatív megoldást is kínálunk az utazáshoz. Fontos tudni, hogy késés vagy járattörlés esetén az utas jogait az Európai Unió légiutasjogokról szóló, 261/2004 EU rendelete szabályozza. Ennek értelmében három óránál hosszabb késés esetén 1500 kilométeres távolság alatt 250 euró, 1500-3500 kilométeres távolságnál 400 euró, 3500 kilométeres repülésnél hosszabb utaknál 600 euró kártérítésre jogosultak az érintettek. A pénzbeli kártérítésen felül az utast megilleti a megfelelő ellátás is – étkezés, frissítők, szállodai elhelyezés“ – emeli ki Holczinger Zoltán, a Repjegy.hu online üzletágvezetője. Mindenképp célszerű utasbiztosítást kötnünk, amely az ilyen esetekre is kiterjed. Járattörlés esetén valamivel más a helyzet: biztosítani kell az utas számára az átfoglalást egy másik járatra, vagy vissza kell téríteni a jegyárat. Ezen kívül a légitársaság köteles megtéríteni az utas felmerülő egyéb költségeit, például a szállodai szobát, ha csak másnap tud tovább utazni. Kivételt jelent vis maior helyzet, valamint, ha két héttel az indulás előtt törlik a járatot.
Fotó: Pinterest
4. Késik? Törölték? Ezt érdemes tennünk
Akár késik a járatunk, akár törölték, első körben oda érdemes fordulni, ahol a jegyünket vásároltuk, vagy magához a légitársasághoz. “Cégünknél például, ha módosul a menetrend vagy törlik a járatot, akkor előre értesítjük az utast, illetve lehetőség szerint alternatív megoldást is kínálunk az utazáshoz. Fontos tudni, hogy késés vagy járattörlés esetén az utas jogait az Európai Unió légiutasjogokról szóló, 261/2004 EU rendelete szabályozza. Ennek értelmében három óránál hosszabb késés esetén 1500 kilométeres távolság alatt 250 euró, 1500-3500 kilométeres távolságnál 400 euró, 3500 kilométeres repülésnél hosszabb utaknál 600 euró kártérítésre jogosultak az érintettek. A pénzbeli kártérítésen felül az utast megilleti a megfelelő ellátás is – étkezés, frissítők, szállodai elhelyezés“ – emeli ki Holczinger Zoltán, a Repjegy.hu online üzletágvezetője. Mindenképp célszerű utasbiztosítást kötnünk, amely az ilyen esetekre is kiterjed. Járattörlés esetén valamivel más a helyzet: biztosítani kell az utas számára az átfoglalást egy másik járatra, vagy vissza kell téríteni a jegyárat. Ezen kívül a légitársaság köteles megtéríteni az utas felmerülő egyéb költségeit, például a szállodai szobát, ha csak másnap tud tovább utazni. Kivételt jelent vis maior helyzet, valamint, ha két héttel az indulás előtt törlik a járatot.