Különleges európai vonatok és káprázatos útvonalaik

Sokan viszolyognak a rövidebb-hosszabb vonatozástól, de a következő európai utakra határozottan megéri elmenni mindenkinek. Az alábbi nem hétköznapi vonatok és útvonalaik garantált szórakozást és örök élményt nyújtanak az utasaik számára.

A svájci Chocolate Train
Gyönyörű tájak és ízletes, világhírű csokoládé nyújt felejthetetlen élményt a svájci „csokoládé vonat” utasainak. A Svájci Riviérán, Montreauxból indulunk, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílik a Genfi-tóra. Megkezdődik a közel 10 órás út. Míg elérjük a következő állomást, Gruyerest, addig lehetőségünk adódik feltérképezni a vonatot. A nosztalgia vonatra emlékeztető szerelvényen mintha a múlt századba csöppentünk volna, kárpitozott ülések, szépen megmunkált és faragott faburkolat, elegáns és előzékeny személyzet. A bárnál megkóstolhatjuk a legfinomabb svájci csokiból készült forró csokoládét, ízletes kávéikat és friss croissantokat.
Gruyeresben kapunk egy kis szabadidőt, így megtekinthetjük a helyi kastélyt, valamint a sajtgyárat, még egy kis kóstolót is kapunk a híres gruyeresi sajtból. Utunk folytatása során még számos varázslatos helyet tekinthetünk meg. Miközben haladunk a végállomás felé, Brocba, addig káprázatos kilátás nyílik a szőlőültetvényekre valamint a felhők közé magasodó Alpokra. Brocba érkezve még nem ér véget teljesen a túra, előtte ugyanis megtekinthetjük a Nestle gyárat, valamint csemegézhetünk néhány igazán finom csokoládéból.

Bernina Express
A Bernina Express a svájci Churból indul és egy négy és negyed órás út után éri el a végállomást az olaszországi Tiranoban. A Bernina eltér a szokványos vonatoktól, ugyanis jóval keskenyebb és „kecsesebb”. A remek kivitelezésnek köszönhetően olyan helyeket tekinthetnek meg az utasok, ahova más vasúttal nem juthatnak el, hatalmas ablakainak köszönhetően pedig tökéletes rálátásunk nyílik a meseszép tájra.
Az út egy szakaszán a sínek 360 fokos spirálban épültek meg, mely annak köszönhető, hogy teljes panorámaképet szerettek volna biztosítani a völgyre és az azt körülölelő hegyekre. Utunk során 55 alagúton és közel 200 hídon haladunk át, miközben megtekintünk meseszép városokat, mint például Lugano és Szt. Moritz, elhaladunk csillogó gleccserek mellet és hátborzongató szakadékok felett. A festői tájaknak és a szerelvény kényelmének köszönhetően Bernina Express szerves részét képezheti akár nyaralásnak, akár egy pihentető hétvégének.

Venice Simplon Orient-Express
Klasszikus elegancia és luxus jellemzi az Orient-Expresst, mely egy két napos út alatt jut el Londonból Velencébe. A vonat közel 150 éves múlttal rendelkezik, és már 1883-ban híres volt a mérhetetlen luxusról, ami uralkodott a szerelvényen és körbevette az utasokat.
Az Orient-Expresst néhány évvel ezelőtt restaurálták, több millió dollárt ráköltve, visszaadva neki régi pompáját. Kifinomult art deco jellemzi a vonatot, pazarul berendezett hálókabinok, elegáns étkezőkocsik kötelező öltözési előírásokkal és kényelmes társalgók egész sora található itt meg.
A Pazar pompa azonban ne vonja el a figyelmünket a tájról, hiszen míg a vonat elér Londonból Velencébe, addig számos lenyűgöző helyek mellett haladunk el, többek között a havas csúcsokkal felénk magasodó Alpok mellett.

Oldalak

Sztárok
Az 59 éves színésznőt nemcsak a nagysikerű szuperhősfilmben (és folytatásaiban) láthattuk: játszott az Aranyszem című James Bond-filmben, sőt az Elrabolva-sorozatban is ő formálta meg Liam Neeson (ex...
Egészség
A kertedben hasznos gyógynövény lehet, a szántóföldeken viszont sok bosszúságot képes okozni.
Sztárok
Csütörtök délelőtt jelentették be, hogy az 55 esztendős ausztrál énekesnő is fellép majd az idei Sziget Fesztiválon.