Új Duna-híd épülhet Budapesten – Most bárki elmondhatja a véleményét arról, milyen legyen

Folytatódik az új Duna-híddal kapcsolatos társadalmi egyeztetés. Szükség van-e egy új hídra a Duna északi részén Budapesten, és ha igen, milyen kialakítással? Ebben a kérdésben várja a budapestiek véleményét a BKK és Karácsony Gergely főpolgármester.

A főváros párbeszédre hívja a budapestieket az új híd kapcsán

Következő fázisába lép az Aquincumi híd tervezése, amelyről folytatódik a társadalmi egyeztetés: ezúttal az új hídhoz kapcsolódó úthálózatról várják a budapestiek véleményét – közölte Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán szerdán.

A Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) részletes megvalósíthatósági tanulmányt készíttet az Aquincumi hídról, hogy segítsen eldönteni: szükséges-e egy új híd megépítése Óbuda és Újpest között, és ha igen, milyen kialakítással és kapcsolódó úthálózattal.

Karácsony Gergely felidézte: tavaly májusban a BKK társadalmi egyeztetést folytatott a kérdésben. Ebből kiderült, hogy a környéken élők mérsékelt autóforgalmat és közösségi közlekedési kapcsolattal bíró hidat tartanak kedvezőnek, mert féltik a zöldfelületeket, és tartanak a zaj- és légszennyezettségtől. A társadalmi egyeztetés eredménye miatt és környezetvédelmi okból autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híd nem fog épülni – hangsúlyozta a főpolgármester. Hozzátette, folytatódik a társadalmi egyeztetés: ezúttal az új hídhoz kapcsolódó úthálózatról várja a budapestiek véleményét a BKK.

Évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési terveiben egy új északi híd építése, hiszen gépjárművel és helyi közösségi közlekedéssel rövidebb, gyorsabb utazásokat tenne lehetővé a város északi területei között, és segítené az egykori ipari-vasúti barnamezős területek fejlesztését is – olvasható a bejegyzésben.

A BKK az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: június 8-ig várják a lakossági észrevételeket a társaság honlapján közzétett kérdőíven, hogy kiderüljön, az egyes szempontok (közúti forgalom, tömegközlekedés, gyalogos-kerékpár közlekedés, zöldfelület) mennyire fontosak a budapestieknek. A híd megépítése azonban csak hosszútávon jöhet szóba.

Az említett oldalon öt lehetőséget vázolnak fel, ezek röviden a következőképen foglalhatók össze:

  • széles híd nagy kapacitású új levezető utakkal;
  • széles híd korlátozott kapacitású új levezető utakkal;
  • híd buszsávval, korlátozott kapacitású új levezető utakkal;
  • helyi kapcsolat 10-es főúti csatlakozás nélkül;
  • közösségi közlekedési híd a meglévő úthálózathoz kapcsolódva;
  • illetve az is opció, hogy nem épül új híd.

Több mint négyszáz ezüstpénzt fedeztek fel: a kincseket a 16. század végén áshatták el, hogy ne juthassanak a török hódítók kezére.

Leadfotó: 123rf

Oldalak