Szinte mindenki beépíti a táplálkozási rutinjába ezt a szokást, pedig éveket vehet el az életedből

Régóta tudjuk, hogy a túlzott sófogyasztás magas vérnyomáshoz és kardiovaszkuláris megbetegedésekhez vezethet, de a tudósok most a szokásosnál is mélyebbre ástak a témában, és hihetetlen felfedezésre jutottak.
Sófogyasztás és várható élettartam: mi a kapcsolat?
Egy tanulmány például rámutatott, hogy a mértéktelen sófogyasztás révén még rövidülhet is a várható élettartam, miközben számos olyan kutatás is napvilágot látott, mely minden kétséget kizáróan bizonyítja, hogy a nagy mennyiségű só komolyan roncsolhatja az emberi szervezetet - írja a Prevention.
A European Heart Journal c. tudományos lap hasábjain publikált tanulmány szerzői azt találták, hogy ha az ételhez annak elkészítését követően sót is hozzáaadnak (vagyis az asztalnál használják a sótartót), az a nők esetében 1,5 évvel, a férfiaknál pedig 2,28 évvel mérsékeli a várható élettartamot.
A kutatók a UK Biobank adatait használták fel, s 501 379 személy adatait elemezték, akik egy kérdőívet töltöttek ki arról, hogy átlagosan milyen gyakorisággal adnak sót az ételeikhez. A kutatók emellett még vizeletmintákat is gyűjtöttek, hogy alaposabban megvizsgálják a nátrium szervezetre gyakorolt hatásait. Az eredmények arra utalnak, hogy az elkészített ételekhez gyakrabban hozzáadott só összefüggésbe hozható a korai halálozással.
„Ami érdekessé teszi ezt a tanulmányt, az az, hogy a hozzáadott sót együtt vizsgálták azzal a már eleve jelen lévő sómennyiséggel, amely az emberek által általában fogyasztott ételekben megtalálható” – fejtette ki Rigved V. Tadwalkar, a Pacific Heart Institute kardiológusa.
Lapozz, a cikk a második oldalon folytatódik!






















