Viszlát stressz: íme az 5 legtutibb módszer, amivel megszabadulhatsz a szorongástól!

Néhány egyszerű dolog betartásával könnyebben elérheted a vágyott boldogságot, mint gondolnád.

Mentális egészség

A szorongás napjainkban az elsőszámú mentális betegséggé lépett elő, ami emberek millióit érinti világszerte, legyen szó felnőttekről vagy gyerekekről, az érintettek száma pedig rohamosan növekszik. A betegség terjedése főleg a felgyorsult világgal kapcsolható össze, hiszen az embereket rengeteg inger éri egy nap alatt, sokakban pedig a jövőtől való félelem miatt alakul ki a szorongás – manapság pedig igen nagy szerepet játszik a koronavírus-járvány okozta stressz is. Ha te is azon emberek közé tartozol, akik nehezen birkóznak meg a stresszel, ami alvásproblémákat és depressziót is okozhat, van egy jó hírünk számodra: létezik ugyanis öt egyszerű, mégis hatásos módszer a nemkívánatos negatív gondolatok ellen, amiket te is könnyedén beiktathatsz mindennapjaidba.

Küzdd le a negatív gondolatokat A szorongás önmagából táplálkozik: minél több negatív dologra gondolsz, annál jobban elhatalmasodik rajtad ez a mentális probléma. Ha hagyod, hogy felemésszenek ezek a negatív gondolatok, annak hosszútávon nem lesz jó vége, ugyanis a túlzott szorongás és stressz depresszióhoz is vezethet. Próbáld meg szabályozni azt, mire gondolsz: zárd ki elmédből a rossz képzeteket és felvetéseket – a lényeg, hogy mindent te irányítasz, ami benned zajlik. Első lépésként azonosítsd ezeket a negatív gondolatokat, tanuld meg elfogadni, hogy mindig lesz egy-két ilyen, de semmiféleképpen ne tápláld őket továbbiakkal, vagyis ne gondold túl a dolgokat. Ne aggodalmaskodj azon, hogy „Mi lesz, ha ez megtörténik? Mit csinálok, ha be fog következni?”, ugyanis ezekkel csak bevonzod azt, amit valójában el szeretnél kerülni. Zárd ki a fejedből az aggasztó múltat és a jövőt, koncentrálj a jelenre, és próbáld meg azt minél jobbá tenne – képzeld el azt, hogy semmi gondod nincs. Meglátod, ha erre koncentrálsz, valóban elkerülnek majd a rossz történések. Készíthetsz egy listát is arról, hogy mi jár a fejedben: vesd papírra gondolataidat és azt, hogy mit kéne tenned ellenük. Az írás segít racionalizálni a problémákat, és megtalálni rájuk a megoldást.
Kattints a további képekért!

203 nap várakozás után ismét várják az izgalmas filmélményekre kiéhezett publikumot a Cinema City mozijai.

Leadfotó: 123rf

Oldalak