Lifestyle

Egy harvardi pszichológus szerint beválik - 3 egyszerű mód, hogyan növeld meg az önbizalmad 5 perc alatt

Nem az önbizalmamról vagyok híres, de ami pozitív, hogy régen sokkal rosszabb volt a helyzet. Talán azért (is) kezdek félénk kiscicából bátor oroszlánná válni, mert rengeteg olyan cikket olvastam, amikben különféle "önsegítő" tippeket gyűjtöttek össze. A 3 legjobbat most veletek is megosztom: tutira beválnak - az egyikre például egy harvardi pszichológus esküszik...

Vedd fel egy híres hódító vagy szuperhős pozícióját, és maradj így 2 percig

Egy harvardi szociálpszichológus, Amy Cuddy azt tanácsolja, hogy minden nehéz helyzet előtt, amikor rád szegeződik a világ szeme, vedd fel a hódító- vagy szuperhős pózt - írja a brightside.me. A legjobb, ha minden egyes nap megcsinálod, felkelés után az ágy mellett, a liftben, a munkahelyen a mosdóban - bárhol kivitelezheted. Kutatások azt mutatták ki, hogy azok, akik rendszeresen felvették ezt a pózt, sokkal magabiztosabban, bátrabban álltak neki az élet kihívásainak. A testbeszédünk ugyanis nemcsak arra hat, hogyan látnak minket mások, hanem arra is, hogyan viszonyulunk önmagunkhoz, hogyan látjuk magunkat.

A póz a következőképpen néz ki: húzd ki magad, emeld fel a fejed, húzd hátra a vállad, és állj kis terpeszbe. Érezd, ahogy az erő átáramlik a testeden, és tartsd meg a pozíciót kb. két percig. Próbálj meg ritmikusan és mélyen lélegezni. Ha akarod, tedd csípőre a kezedet, mintha éppen fel akarnál szállni a levegőbe, akárcsak Superman.

Amy Cuddy: Testbeszédünk alakítja, kik vagyunk

Video Kiemelkedő női teljesítmények, neves sztárvendégek - Hetedszer ünnepeltük az Inspiráló Nőket

Amy Cuddy egyébként egy nagyon sikeres Ted-előadásban is beszélt arról, hogy a testbeszédünk mennyire meghatározza, kik vagyunk - ezen a linken megnézheted, magyar felirattal!

Képzeld el a jövőbeli éned

Egy világos és részletes fantázia arról, hogy milyen remek és sikeres ember leszel a jövőben, mennyi mindent fogsz elérni, nagyon sokat segít abban, hogy megbirkózz a múlt hibáival és a jelen nehézségeivel, kihívásaival. Hal Hershfield a New York-i Egyetemen oktat marketinget; hogy bemutassa, milyen sokat számít egy éles jövőkép, kísérletre hívta tanulóit. Megkérte őket, képzeljék el, milyenek lesznek 10 év múlva, hol fog tartani az életük. Később előadta, ki tudta és ki nem tudta, mit szeretne egy évtized múlva elérni, majd indítványozta, hogy a tanulók fektessenek be különböző start-up projektekbe. Azok, akik tisztán látták önmagukat 10 év múlva, sokkal szívesebben mentek bele az üzletbe, mint azok, akik nem.

Mi a tanulság? Az, hogy ha tudjuk, mit várunk a jövőnktől, mit szeretnénk elérni, és ezt a képet egyre fényesebbé varázsoljuk magunkban, sokkal több esélyük van arra, hogy elérjük az álmainkat, mint azoknak, akiknek fogalmuk sincs a későbbiekről.

A harmadik praktikáért klikk tovább!

Fotó: theatlantic.com

Oldalak

Lifestyle
Home&Design
Egy otthon lehet elegáns és időtálló, mégis friss és izgalmas – a profik megmutatják, milyen elemekkel tudod kiemelni, hogy ne olvadjon bele a megszokottba.
Sztárok
Katalin hercegné isteni stílusa folyamatosan formálódik, így nem csoda, hogy Vilmos herceg felesége idővel megvált néhány, egykor nagyon kedvelt darabjától.
Sztárok
A 80-as évek ikonikus sztárja, Beverly D’Angelo, most is képes meglepni a rajongókat: a legutóbbi Los Angeles-i bevásárlóútján olyan megjelenéssel tűnt fel, hogy sokan első pillantásra fel sem...
Lifestyle
Az állandó kísérőnkön, a Holdon olykor titokzatos fényvillanások jelennek meg. A tudósok sokszor ellentmondanak egymásnak, hogy ezt mi okozhatja.
Lifestyle
Bár a reklámok világától sokszor elkülönítjük a filmeket és sorozatokat, valójában a vászon és a képernyő régóta a marketing egyik legerősebb terepe.
Sztárok
Ma, majdnem egy évtizeddel a megismerkedésük után, Harry és Meghan története – a botrányaik ellenére – még mindig tartogatnak izgalmas részleteket a rajongók számára.