Környezetbarát termék első látásra? Egyszerűbb, mint gondolnád!

Szívesen zöldítenéd a háztartásodat, de nem tudod, hogy hogyan vágj bele? A változás egy-egy kis lépéssel kezdődik. Nem kell rögtön saját készítésű szappanban és arclemosóban gondolkodni, ugyanis sokféle környezetbarát termék közül válogathatunk, amelyeknél odafigyelnek a fenntarthatósági szempontokra. Mégis honnan tudjuk, hogy melyik termék illik ebbe a sorba? A dm-nél most zöld árcímkével segítenek! (x)

A tudatos vásárlás útján

Elméletben szinte mindenki egyetért azzal, hogy fontos a fenntarthatóság, de konkrét választásainkban, vásárlásainkkor már előfordul, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezeket a szempontokat. Nem azért, mert nem fontos számunkra a környezetünk, hanem mert sietünk, ezer féle feladatra figyelünk egyszerre, és nincs időnk minden döntésünknél a fenntarthatóságot is mérlegre tenni. Ráadásul gyakran kevésnek érezzük magunkat a nagy változások eléréséhez. Fogadjuk el, hogy nem tudunk egyik napról a másikra „szuperzöldek” lenni, de fokozatosan haladva mégis átalakíthatunk néhány fontos szokást!

Érdemes a háztartásunk zöldítésekor kis lépésekben haladni, mert már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy-egy környezetbarát tisztítószert, megnézzük, hogy a tusfürdőnk csomagolása újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik. Nézzük át a jelenleg használt szereket ilyen szempontól, és ha a következő bevásárláskor csak néhányat lecserélünk, már sokat tettünk a környezetünkért.

Egy kis segítség sohasem árt

Azonban a bevásárlás alkalmával nem mindig könnyű ezen szempontot számításba venni, hiszen nem feltétlenül ismerünk minden fenntarthatósági logót, jelzést, és nincs időnk elmélyedni az összetevők listájában. A dm szeretné megkönnyíteni a dolgunkat, és 2020 szeptemberétől zöld árcímkével teszik láthatóvá az üzletekben, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat a gyártók. A széles termékkínálat mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretné segíteni a drogéria.

A vállalatnál már a termékkínálat kialakításakor is figyelnek arra, hogy az üzletekbe betérők minél szélesebb szortimenttel találkozzanak, hiszen a vásárlók számára leginkább a termékeken keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Saját márkás termékeik fejlesztésénél kiemelt szerepe van a fenntarthatósági szempontoknak, így szinte minden kategóriában találhatunk „zöld” megoldásokat.

Vegyünk egy egyszerű példát!

Ha valaki környezetbarát szépségápolási terméket keres, de tanácstalan, akkor a polchoz érve a zöld címkék segítséget adnak neki, hogy a termék rendelkezik valamilyen fenntarthatósági jellemzővel. Például a csomagolásnál fenntartható erdőgazdálkodásból származó papírt használtak, az előállítás folyamán környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vettek, vagy fair trade kereskedést folytatnak.

A zöld címkéket olyan termékek kapják meg, amelyek független tanúsítvánnyal, logóval rendelkeznek. S hogy mely már meglévő minősítés alapján érdemelhetik ki a termékek a zöld színű árcímkét? A figyelembe vett nemzetközi vagy hazai minősítések listáját a dm szakértő partnerrel együttműködve készítette el.

Kezdd kicsiben!

A dm a tudatos vásárlás fontosságára több fórumon is felhívja a figyelmet, Kezdd kicsiben a háztartásodban! elnevezésű zárt Facebook csoportot működtetnek például, ahol termékajánlatokkal és tippekkel is segítik a felelős döntéseket, a környezetbarát életmód népszerűsítésében szakértő civil partnerekkel dolgoznak együtt.

Fotók: 123rf.com, dm-drogerie markt

Oldalak

Szólj hozzá Te is!