Sokan asszisztensnek nézik - Amerikába is exportál a fiatal magyar cégvezetőnő

A Femcafe.hu Inspiráló Nők Díj jelöltjével, Pinczés Mariannával beszélgettünk, aki A Leginspirálóbb vállalkozó kategóriában várja a közönség szavazatait.

Inspiráló Nők Díj

A Femcafe.hu már korábban is kereste azokat az ösztönző női példaképeket, akik munkássága, teljesítménye például szolgálhat mindenki számára. Idén 7 kategóriában keressük a leginspirálóbb nőket olvasóink segítségével. A kategóriák 3-3 jelöltjét neves személyekből álló jelölőbizottság állította össze, olvasóink pedig online adhatják le szavazataikat a számukra legszimpatikusabb jelöltekre.

Díjátadó gála: 2019. március 21-én, a gyönyörű Várkert Bazárban derül ki, kik lesznek az év leginspirálóbb női. Még több információért kattints ide!

Az esemény fő támogatója: Szerencsejáték Zrt.

Az esemény médiatámogatói: TV2, ATV, Bors

Ismerd meg a jelölteket! - Pinczés Marianna

A fiatal és sikeres vállalkozó, Pinczés Marianna mindössze 19 éves volt, amikor megalapította saját vállalkozását, a Grapoilát. A kezdőtőkét folyamatosan forgatva a tehetséges közgazdász rövid idő alatt futatta fel hidegen sajtolt növényi olajokkal foglalkozó cégét. Gyerekkorában szakácsnak készült, egy saját étterem megnyitása volt a vágya, de az élelmiszeripartól nem kellett eltávolodnia, hiszen termékei között megtalálhatóak a legkülönbözőbb olajok és magliszteket, valamint több természetes kozmetikai alapanyagokat is készítenek üzemeikben. Még a harmincat sem töltötte be, de már több alkalmazottnak ad munkát és világszerte exportálja alapanyagait, amelyeket több márka is felhasznál saját üzemeiben termékeihez. Vállalkozásával egy olyan új, magyar startupot hozott létre, amelyet már évek óta sikeresen működtet és fejleszt. Eredményei példaértékűek és inspiráló erejűek lehetnek a hozzá hasonló, tehetséges és bátor nőknek, akik mernek kockáztatni egy nagy álom valóra váltásának reményében. Nem hiába lett 2019-ben Femcafe.hu Inspiráló Nők Díj, A Leginspirálóbb vállalkozó kategória egyik jelölte.

Mit szóltál, amikor megtudtad, hogy jelöltek az év egyik leginspirálóbb női vállalkozójának?

Nagyon jó dolognak tartom, hogy ez a díj lehetőséget ad a kis- és középvállalkozások vezetőinek arra, hogy elismerést kaphassanak. Az üzleti életben ráadásul ritkábban díjazzák elkülönítve a nőket, ami számomra még szimpatikusabbá teszi ezt a díjat.

Mennyire tudsz azonosulni ezzel a szóval, hogy inspiráló?

Nagyon megtisztelő számomra ez a jelölés. Jó érzés, hogy a munkám kapcsán én is beletartozhatok egy olyan csoportba, amit ma inspirálónak ítélnek meg. Ha teljesen őszinte vagyok, nekem nagyon fontos, hogy legyenek a környezetemben olyan tényezők és emberek, akik ösztönöznek, de az a felismerés, hogy én esetleg inspirálhatok másokat, az még szokatlan számomra. Az én egyik személyes inspirátorom az édesapám, aki szintén fiatalkorától vállalkozó. Ez nyilván sokat hozzátett ahhoz, hogy belevágjak egy saját projektbe. Nagy segítség volt ő számomra, hiszen sok kérdésben fordulhattam hozzá, és mindig támogatott, hogy haladhassak az utamon.

Nagyon hamar elkezdődött a karriered vállalkozóként. Mennyire vettek komolyan eleinte az üzleti életben?

Általában az volt a jellemző, hogy nem vettek komolyan. (nevet) A mai napig előfordul, hogy egy tárgyalás felénél válik nyilvánvalóvá az ügyfél számára, hogy nem a kereskedelmi vezető asszisztensével egyeztet, hanem a cég tulajdonosával. Ezzel semmi gond nincs, már megtanultam ezt kezelni, megmosolygom, de ez az alap szituáció, innen indulunk. Ezt én pozitívan élem meg, és jót szórakozom rajta, mert amikor egy-egy megbeszélésen meglepődnek, és realizálják a helyzetet, jobban meg is jegyeznek.

Milyen nehézségekkel találkoztál annak kapcsán, hogy fiatal nőként léptél be az üzleti életbe?

Nőként, és főleg fiatal nőként, kevesebbet várnak tőlem az emberek, aminek van egy olyan oldala, hogy ez egy kihívás. Nehezebb bizonyítani, de, ha az ember egyszer bizonyított, akkor sokkal könnyebb kitűnni is. Ebben az iparágban egyébként sem jellemző - még Nyugat-Európában sem -, hogy fiatal nők alapítanak céget. A startup világ javarészt a technológiáról, számítástechnikai újdonságokról szól, mintsem az élelmiszeripar fejlesztését megcélzó új vállalkozásokról.

A Grapoila, mint márka kevésbé van jelen a köztudatban, pedig számos élelmiszer és kozmetikum használja alapanyagként a termékeiteket. Volt abban tudatosság, hogy a nevetek nem terjedt el jobban?

Nem volt sosem alapvető fókusz a márkanéven. Építgetjük, organikusan növekszünk, de mi alapvetően egy gyártócégként definiáljuk magunkat. A Grapoila, mint brand lehet, hogy csak egy nagyon szűk rétegnek mond valamit, de ha ma bármilyen hidegen sajtolt olajjal találkoznak az emberek a boltokban, azt nagy valószínűséggel mi gyártottuk. Rengeteg márkanéven engedünk ki terméket, illetve lédig hordós kiszerelésben is szállítunk különböző cégeknek alapanyagokat. Van olyan tervünk, hogy nagyobb piaci lefedettségünk legyen, de továbbra is B2B, vagyis business-to-business piacra dolgozunk, cégeknek értékesítünk.

SZAVAZZ MARIANNÁRA ITT!

A jelöltek közül az olvasók az online szavazás segítségével dönthetik el, ki kapja a díjat, amelyet a március 21-i Femcafe Inspiráló Nők Estje gálán, a Várkert Bazárban hirdetünk ki.

Oldalak

Szólj hozzá Te is!