Lifestyle

Így készíts ütős ajánlatot rendezvényszervezőként – ne a számokkal kezdd!

„Üres a fejem… mit is írjak?” – sok rendezvényszervező ismeri ezt az érzést. Az ajánlatkészítés első pillanata gyakran bénító: villog a kurzor a dokumentumban, az ötletek pedig sehol. Pedig egy jó ajánlat nem az Excel-táblázatnál kezdődik.

A rendezvényszervező képzés résztvevőinél is azt látjuk: az egyik legnagyobb kihívás, hogyan induljanak el az ajánlatkészítés folyamatában. A titok? Két kulcsfontosságú módszer segíthet abban, hogy ne csak korrekt, hanem meggyőző ajánlatot adj le.

A koncepcióalapú módszer

Mielőtt helyszíneket keresnél vagy programokat listáznál, állj meg egy pillanatra! A brief alapos értelmezése elengedhetetlen. Ha valami nem világos, kérdezz vissza. Aztán jöhet egy üres lap, vagy egy digitális jegyzet, és indulhat az ötletelés.

A legerősebb ajánlat mindig egy jó koncepcióval kezdődik – a program és a helyszín csak ezután következik. A koncepció megadja az ajánlat ívét, hangulatát és azt a bizonyos pluszt, amitől az ügyfél azt érzi: ez az esemény róla szól.

A fordított módszer

Van, amikor egy helyszín annyira karakteres, hogy már maga adja az egész esemény keretét. Ilyenkor a brief alapján kiválasztasz néhány potenciális helyszínt, és azok mentén kezded el felépíteni a programot és a kreatív koncepciót. Ez főként akkor működik jól, ha a tér adottságai – például egy panorámás tetőterasz vagy egy ipari hangulatú csarnok – inspirálóan hatnak rád.

Ez a módszer lehetővé teszi, hogy az esemény szervesen illeszkedjen a helyszínhez – ez pedig sokszor könnyebben megvalósítható, mint egy absztrakt ötlethez keresni megfelelő teret.

De miért olyan fontos az ötletelés?

A legtöbb ajánlat ott vérzik el, hogy túl technikai. Költségvetés van benne, korrekt struktúra is – csak éppen lélek nincs. Az ügyfelek – legyen szó céges rendezvényről, díjátadóról vagy családi eseményről – valójában egy élményt keresnek. Azt akarják érezni, hogy valaki megértette őket, és képes pontosan azt az eseményt megtervezni, amiről álmodtak.

A rendezvényszervező képzés során éppen erre helyezzük a hangsúlyt. Mert ajánlatot írni nemcsak egy adminisztratív feladat – ez kreatív tervezés, stratégiai gondolkodás, és ügyfélorientált kommunikáció egyszerre.

Sokan azt gondolják, az ajánlatkészítés csak a „kötelező kör” – pedig pont itt dől el, ki nyeri el a bizalmat és a megbízást. Egy igazán ütős ajánlat nemcsak informál, hanem meggyőz, lenyűgöz és bizalmat épít.

Összegzés

Soha ne kezdj ajánlatkészítésbe azzal, hogy egyből nekiesel a költségvetésnek vagy a prezentációnak. Az ügyfelet a kreatív koncepcióval és a tökéletesen rá szabott programmal lehet megnyerni. Mindenki tud egy standard fellépőt vagy cateringet ajánlani, de az igazi siker abban rejlik, ha a program és a helyszín az esemény céljával tökéletes összhangban van.

Ha te is szeretnéd profin elsajátítani az ajánlatkészítés folyamatát az első ötlettől a prezentációig, nézz körül az online rendezvényszervező képzés anyagai között – gyakorlati példákkal, valódi sztorikkal és rengeteg hasznos tippel várunk.

Oldalak

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?
Lifestyle
Egészség
Ez az eszköz a hétköznapi életünk része, és ha már minden kezd okos lenni, akkor miért ne lehetne a fogkefe is az?
Lifestyle
Az agyunk másodpercek alatt reagál az illatokra – de van egy, ami különösen gyorsan hat ránk.
Sztárok
Azt sokan tudják, hogy Donald Trumpnak vannak érdekes megnyilvánulási, és most megint ő lopta el a showt.
Home&Design
A fa, a terrakotta és a napfényes színek újra belopják magukat a szívünkbe – így teremthetsz toszkán hangulatot a saját konyhádban.
Utazás
Ki lehet szúrni, ha egy utazási iroda nem túl profi. Ha ezeknél foglalsz, jobb, ha felkészülsz egy problémás nyaralásra.
Sztárok
A nézők még tavasszal, a TV2 Nagy Duett című műsorának élő adásában értesülhettek a betegségéről, ami végül legyőzte Schmuck Andort.