Így éld túl a húsvéti böjtöt: mutatjuk az önmegtartóztatás pozitív hatásait

A nagyböjt a húsvét előtti negyven napos előkészületi, bűnbánati időszak, a hamvazószerdától húsvétig tartó böjti idő. Nem csak a keresztény hivők tartják ezt az önmegtartóztatási fázist, ugyanis többen úgy vélik, hogy számos pozitív hatása lehet a testünkre nézve, például a teljes megtisztulás és méregtelenítés. Húsvétig még 18 nap van, így ha most kezdenél bele, akkor hoztunk néhány pozitív hatást, amelyek biztosan meggyőznek majd.

40 napos böjt

A katolikus egyház a régebbi szigorú szabályokon mára már valamennyit enyhített: szigorú böjtöt írnak elő hamvazószerdára és nagypéntekre, ekkor a 18 és 60 év közötti hívek a nap folyamán háromszor étkezhetnek, és csupán csak egyszer lakhatnak jól, valamint ezeken a napokon és a nagyböjt többi péntekjén a 14 évnél idősebbek nem fogyaszthatnak húst. A böjt összesen 40 napig tart, hiszen a Szentírás szerint Jézus 40 napig böjtölt a pusztában. Sokan úgy vélik, hogy érdemes kipróbálni ezt a böjtöt a tavaszi időszakban, hiszen méregtelenít és megtisztít. Ebben az intervallumban a következő táplálékokat vehetjük magunkhoz:

  • gabonafélék
  • kásák
  • főzelékek
  • egyes levesek

Az étrend ilyenkor roppant változatos, vitaminban és tápanyagokban gazdag lehet, ám azok, akik korábban sok húst és állati eredetű élelmiszert fogyasztottak, tapasztalhatnak különböző elvonási tüneteket is, mint a fejfájás, hányinger, szédülés, fáradtság. Ezek a tünetek csupán néhány napig tartanak, utána átáll a szervezet az új életmódra. Lapozz a cikk folytatásáért!

Lapozz a cikk folytatásáért!

Fotó: 123RF.com

Oldalak

  • 1
  • 2