Meglepődnél mit tud ez a nő! Profizmus és művészet egy csésze kávéban

Francesca Lavazza, egy fiatal és energikus ízig-vérig olasz nő, aki amellett, hogy aktívan részt vesz a Lavazza Csoport igazgatóságának mindennapi munkájában, küldetésként tekint a fenttarthatóság fontosságának hirdetésére. Francescát erről és a kultúra támogatására irányuló művészeti projektekről kérdeztük. (x)

A Lavazza különféle kulturális intézményeket, eseményeket is támogat. Miért fontos ez nektek, és hogyan választjátok ki a támogatni kívánt témát?

A művészet és kultúra iránti szenvedélyünk az 1950-es években kezdődött, amikor Armando Testa-val, a világhírű olasz reklámmesterrel a felejthetetlen Lavazza reklámkampányokat készítettük. A Lavazza művészetek iránti elköteleződése mára a nemzetközi stratégiánk egyik kulcsfontosságú pillére lett. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy ikonikus prémium márkaként jelenjünk meg, és segít értékeink, valamint az olasz kultúra népszerűsítésében.

Az elmúlt években több partneri kapcsolatot alakítottunk ki világhírű kulturális intézménnyel: támogatjuk a New York-i Guggenheim múzeumot, a velencei Peggy Guggenheim Gyűjteményt, a Velencei Civic Múzeumokat, a MUDEC-ket (Kulturális Múzeum) Milánóban és a szentpétervári Ermitázst. Torinóban a Camera (Olasz Fotográfiai Központ) és a Merz alapítványok mellett több kiemelt nemzetközi művészeti és fotográfiai rendezvénnyel is együttműködünk.

Nem könnyű kiválasztani a támogatni kívánt intézményt vagy projektet. Hosszú folyamat megtalálni azokat a témákat, amelyek leginkább összecsengenek a Lavazza alapvető értékeivel és kifejezési formáival. Mindent összevetve azt mondanám, hogy az általunk támogatott projekteknek tükrözniük kell a Lavazza világképét.

A CSR (társadalmi felelősségvállalás) és a fenntarthatóság ugyancsak központi törekvés a cégnél, sokan csak beszélnek róla, azonban a Lavazza legendás naptárprojektjei évek óta vizuálisan be is mutatják ezeket. Miről szólnak ezek?

Az Earth Defenders trilógia 2015-ben Steve McCurry afrikai fényképeivel kezdődött, megragadva a földjüket szenvedélyesen és bátran védelmező nők és férfiak szellemét, erejét és emberségét. Ez 2016-ban Közép- és Dél-Amerikában Joey L. képeivel folytatódott, és végül a 2017-es Lavazza naptár volt a trilógia utolsó része, amikor Denis Rouvre fotói a földjüket védelmező ázsiai embereket mutatta be.

2018-ban a fenntarthatóság lett a központi téma, ezért naptárunk 17 fenntartható fejlesztési célt mutatott be partnereink történetein keresztül. A „Good to Earth” címet viselő 2019-es kiadványban pedig a természet válik művészetté, hogyan inspirálja az ember a természet iránti tiszteletet kifejező viselkedést.

A Lavazza nemrég megnyílt központja, a Nuvola is visszatükrözi a cég fenntarthatósággal kapcsolatos szemléletét? Mivel több a Nuvola, mint egy átlagos cégközpont?

Teljes mértékben visszatükrözi. Mindez a LEED GOLD minősítés elérésével indult a tervezési fázisban, de a fenntarthatóság megjelenik az alkalmazottak számára létrehozott különböző fejlesztésekben is. A Lavazza Nuvola amellett, hogy egy csodálatos modern cégközpont, a munkamódszerek és az életminőség javítására is szolgál. Fontos számunkra a magánélet és a munka közötti harmonikus egyensúly megteremtése.

Az egyik különleges - általam felügyelt - projekt, a központban található Lavazza Múzeum kialakítása volt, amelyet Ralph Appelbaum tervezett, és innovatív módon mutatja be cégünk több mint 120 éves történelmét. A Nuvola az a hely, ahol Lavazza öröksége és a kávé iránti szenvedélye életre kel!

Oldalak

Szólj hozzá Te is!