Emlékezz az álmaidra!

A kutatások szerint életünk során akár 21 évet is alvással tölthetünk, s ebből az időszakból közel 8 órát az álmodás tölt ki. A tudatalattid üzeneteit könnyedén megfejtheted, ha betartasz pár apróságot!

Megfelelő körülmények
Az álmodáshoz számos tényező szükséges, de mindenek előtt az, hogy nyugodt környezetben feküdj le pihenni. Érdemes tehát minden zavaró tényezőt kiiktatni, a tévét kikapcsolni, a függönyöket behúzni. Alvás előtt vegyünk egy nyugtató hatású forró fürdőt, igyunk egy csésze koffeinmentes teát és próbáljuk meg kiüríteni a fejünkből a mindennapok gondjait!

Aludj és ébredj megfelelően!
Lefekvés előtt ne edd tele magad, sőt az alkohol fogyasztását is kerüld. A napi folyadékadagodat se ilyenkor igyekezz bevinni, hisz az éjszakai mosdóba rohangálás nem könnyíti meg az emlékezést sem. Lefekvés előtt tehát inkább egy csésze nyugtató hatású gyógyteát vagy langyos tejet kortyolj el. Az ébredésnél is fontos tényező, hogy ne erőszakosan, az ébresztőóra csörömpölésére riadj fel, hisz így is „elröppenhetnek" az álmaid, mielőtt lejegyezhetnéd őket.

Legyél tudatos!
Minden éjszaka álmodunk, sőt nemcsak egy tudatalatti üzenetet élünk át, hanem többet is, csak ezekre nem emlékszünk már a reggeli ébredéskor. Ha emlékezni szeretnél, fontos, hogy akard az élmények átélését, ezért érdemes elalvás előtt meditálnod, reggelente pedig koncentrálnod arra, hogy mi is történt az éjszaka folyamán.

Álomnapló
Sokszor ébredés után meg emlékszünk egy ideig az álmunkra, de napközben a rohanás és a stressz kitörli ezeket az emlékeket az agyunkból. Vezess álomnaplót, melyet minden reggel közvetlenül ébredés után tölts ki. Az üres füzetbe jegyezd fel a dátumot, röviden az álom történetét és egyéb érdekességeket, szimbólumokat és furcsaságokat, melyek megragadták a figyelmedet.

Fotók: imgfave.com, Pinterest.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!