Lifestyle

Innovatív fejlesztéseket alkalmaz kedvenc drogériánk a fenntartható jövőért

A dm a változó körülmények között is sikeresen követte stratégiáját, és innovatív megoldásokkal segít, hogy mindenki a saját igényeinek és kényelmi szempontjainak megfelelően tudja elvégezni a bevásárlást. A cég értékei, felelősségvállalás iránti elköteleződése, a környezetére, a munkatársakra és a vásárlókra való odafigyelés biztos alapot adott a legnehezebb helyzetekben is.

Fenntarthatóság

A vállalatnál a fenntarthatóság jegyében több fejlesztés is folyamatban van: a meglévő üzletek energetikai korszerűsítése keretében gyors ütemben zajlik az üzlettéri világító testek LED-es technikára való lecserélése. Eddig összesen 160 üzletet és a raktárat érintette a modernizálás, évente közel 100.000 kWh áram és közel 35 tonna CO2-megtakarítás érhető el. A bolthálózatba víztisztító berendezéseket alkalmaz a dm, így évente 120.000 db PET palackkal kevesebb hulladékot termelnek. A megújuló energia is megjelent a dm palettáján, az érdi raktárépületre 1500 m2 felületen került napelem, amelyek energiatermelése 300.000 kWh/év, ez 20%-át fedezi az érdi telephely fogyasztásának, összesen 133 tonna/év CO2-kibocsátás takarítható meg.

Elégedett vásárlók, dinamikusan növekvő piaci környezet

A vásárlók számára a minőség kiemelt szempont, a saját márkák népszerűsége pedig töretlen. Ez a tendencia a dm esetében is jól nyomon követhető. A 2021 nyarán lefolytatott Exitshopping kutatás alapján (100 üzlet, 2698 megkérdezett vásárló) a megkérdezettek kiemelkedő arányban elégedettek a dm-ben történő vásárlásukkal, ebben elsődleges tényezőként jelölték meg a termékválasztékot és a termékek minőségét, kiemelték a munkatársak fontosságát, a velük való elégedettséget.

dm bolt

Szortimentbővítés fenntarthatósági szempontok mentén

A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóinak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseihez: egyre több környezetbarát terméket kínálnak, a drogériapiacon elsőként utántöltő állomásokat vezettek be, 2021 áprilistól pedig környezetsemleges* Pro Climate termékcsalád érkezett az üzletekbe. A termék előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat öt környezeti hatást érintően kompenzálják: úgy, mint a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása.

Kiszállítás

Az elmúlt években megnőtt online forgalom a kiszállítási lehetőségek bővítését is szükségessé tette. A házhozszállítás és a bolti átvétel mellett mostantól az Expressz bolti átvétel lehetősége is megnyílt. A megrendelt termékeket a rendelés összekészítésétől számított 3 órán belül átvehetik a vásárlók a kiválasztott dm üzletben. A rendelést előre online fizeti ki a vásárló, így időt spórol. A regisztrált vásárlók számára az Expressz átvétel díjtalan, a többieknek a szolgáltatás 399 Ft, függetlenül a megrendelés összegétől. Megújult a dm ügyfélszolgálati oldala is, ahol vásárlók néhány kattintással választ kaphatnak kérdéseikre, így gyorsítva az ügyintézést.

Támogató közösségek, hiteles információk a szépségápolás szakértőjétől

A dm egyre bővíti azon csatornáknak a számát, ahol vásárlóit minőségi, hiteles tartalmakkal tudja segíteni a mindennapi szépségápolás, vagy akár az élet egyéb területein. Az active beauty print és online magazinok mellett 2019-ben indult el, és azóta töretlenül fejlődik a Terméktesztelők Facebook csoport, célja egy aktív és támogató közösség létrehozása, ahol a szépségápolás témája iránt érdeklődők oszthatják meg egymással tapasztalataikat. 2021 tavaszától pedig a Facebook és Instagram csatornákon heti rendszerességgel jelentkezik a dm élő közvetítéssel, a szépségápolás több területével foglalkoznak influencerek és szakemberek segítségével. Újdonság, hogy már a spotify felületén is kommunikálnak a vásárlókkal, 2021 tavaszán pedig a WMN-nel közösen 3 részes podcast-sorozatban dolgozták fel a női élethelyzetek különféle aspektusait, a következő évadban az együttműködés tovább folytatódik.

dm active beauty pontok

Felelősen a társadalomért és a környezetért

A dm vállalati kultúrájában mélyen gyökerező kölcsönös felelősségvállalás fontos alapot adott a kihívások kezeléséhez. A dolgozók és a vásárlók biztonsága kiemelt terület volt a járványhelyzet idején, a munkatársak helytállása segített, hogy a nehéz körülmények között is a tőlük elvárt színvonalon szolgálhassák ki a vásárlókat. A cég a Black Friday napot ismét átszínezte, és a Giving Friday program keretében az aznapi forgalom 5 százalékát, több mint 17 millió forintot adtak át jótékony célra a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak. Az Együtt a babákért programjuk pelenkatámogatásával ebben a gazdasági évben is 20 millió forintos adománnyal segítettek rászoruló családokat, majd tavasszal a Nap gyermekei edukációs program során óvodások napvédelmét segítették terméktámogatással.

A dm számára az egészséges életmód kiemelt terület, ezért is támogatja évek óta a drogéria a Maratonman futóeseményeit. Idén ősszel közösen egy új futóversenyt indítottak el a Balaton egyik legszebb partszakaszán, Zamárdiban, ahol 1000 résztvevő állt rajthoz. Az eseményen kizárólag öko csomaggal lehetett nevezni, így nem terhelték eldobható poharakkal a környezetet.

A vállalat a Mindig megéri tartós ár stratégiájával is elköteleződött a fenntarthatóság mellett. A termékek ára 4 hónapon át nem emelkedik, így a vásárlók akkor vehetik meg azokat, amikor arra valóban szükségük van, nem kell akciók után szaladni, felhalmozni. A tartós árak kiszámítható, átlátható jó árakat jelentenek a fogyasztóknak a változó körülmények között. A tudatos fogyasztást a dm más formában is támogatja, Kezdd kicsiben a háztartásodban névvel zárt Facebook csoportot működtetnek, ahol a saját kompetenciaterületükből kiindulva tippekkel, szakmai partneri ajánlásokkal segítik követőiket abban, hogy a mindennapjaik részévé váljanak a fenntarthatóbb gyakorlatok.

Lead fotó: Pexels /Mareefe/

Oldalak

Video Interjú Jakupcsek Gabriellával
Lifestyle
Sztárok
Katalin hercegné és Vilmos herceg igyekeznek megóvni gyermekeiket a túlzott médiafigyelemtől, olykor-olykor azonban megörvendeztetik a rajongókat egy-egy családi kulisszatitokkal – épp így tett a...
Sztárok
Fél év után újra mutatkozott egy hivatalos királyi rendezvényen Katalin, aki annak ellenére, amin az elmúlt hónapokban keresztül ment, még mindig csodálatosan néz ki.
Sztárok
A 39 éves Cristiano Ronaldo régóta sokkolja a világot azzal, hogy elfelejtett megöregedni. Talán a rajongói által felfedezett szokása egy újabb szépségtrend eredménye vagy valami komolyabb ok állhat...