Csajos az autó: Hyundai i30

A Hyundai i30 egy igazi csajos autó. Eddig is korrekt és kényelmes volt, de idén teljesen megújult, így még modernebb és formásabb lett ez a gyönyörű autó. Kovács Pállal, a Hyundai Holding Hungary Marketing & PR vezetőjével beszélgettünk.

Miért volt szükség az i30 megújulására?

Egy olyan márkától, mint a Hyundai, aki nem elsősorban a design, vagy a merész formatervről vált ismertté a korábbi években, annak nagyon fontos, hogy időről-időre - talán kicsit jobban, mint a versenytársak –, megmutassa azt, hogy a design, vagy a forma terén is képes megújítani modelljeit. Az új generációs i30 már formai megoldásaiban is a mai trendeket tükrözi, s ezáltal már nem csak racionális, hanem igazán emocionális választásnak is számít.

Ezek szerint a jövőben szeretnének nagyobb hangsúlyt fektetni a designra és formatervezésre?

Maximálisan. Körülbelül másfél éve alakult ki az a külső arculat, amelynek jegyében modelljeink készülnek. Ez az ún. folyékony szobrászat formanyelve, amelynek fő jellemzői a természet ihlette formák, lágy ívek. Ha ránézel például az új i30-as modellre, akkor egy abszolút letisztult, viszont egy örök mozgásban levő harmonikus formatervet látsz.

 

Miben változott meg az i30 külsőleg?

Ha egy előző generációs és egy új i30-as modellt egymás mellé állítanánk, könnyebb lenne azt felsorolni, hogy mi nem újult meg. Az új formanyelvnek köszönhetően szinte semmilyen eleme nem maradt meg a régi autónak. Nyilván, a belső nem látható részeinél vannak olyan momentumokat, amelyek azonosak a korábbi autóval, de összességében töviről-hegyire egy új autó született. Az előző modell egy konzervatív vonalvezetésű visszafogott modell volt, ez meg egy modern, mai trendeket tükröző fiatalos autó.

 

A látható változásokról beszéltünk már, de mi van azokkal a módosításokkal, amiket csak a már bent ülők látnak?

A külsővel összhangban a belső tér is teljesen átalakult. A külső formaterv íves vonalai a belső kialakításon is tetten érhetőek. A belső tér kialakításánál az ergonómiára és a kényelemre helyezték a hangsúlyt, amelyet minőségi anyagok használatával tettek teljessé. Fontos kiemelni, hogy rendkívül sok praktikus tárolórekesz található a belső térben és már alapfelszereltség részeként rendkívül sok, más márkánál feláras extra elérhető, így például a belső bézs kárpitok, amelyek világosabbá és trendibbé teszik az autót.

 

 

Ha két szóval kellene jellemezné az új i30-at, mi lenne az a két szó?

Az egyik az feltétlenül a design lenne, vagyis a modell külső formai megoldásai. A másik, pedig a praktikum. Az gondolom, egy olyan autó született, amely rendkívül praktikus, viszont emellett tetszetős látványt is nyújt.


Figyelembe veszik a jelenlegi divatot a tervezésnél?

Abszolút. A Hyundai hatalmas erőket fektetett a modelljei dizájn fejlesztésébe, amelyen a Hyundai európai formatervező csapat munkálkodott. Ennek eredménye az új formanyelv, amely már a mai kor trendjeit tükrözi. Ehhez a divat adta a kiindulópontot: a legnagyobb divatházak trendjei, formatervezési irányvonalai abszolút szerepet játszottak az új formanyelv megteremtésében.

 

Melyik modellt ajánlja a divatot kedvelő hölgyeknek?

Mindenképpen vagy a megújult i30-at vagy a méret tekintetében az egy számmal kisebb, de az egyre népszerűbb egyterű ix20-at. A hölgyeknek általában ezeket szoktuk ajánlani. Akik jobban szeretik az extrém autókat és nyitottabbak az újdonságokra annak a Veloster kupét ajánlom figyelmébe. Ez egy asszimetrikus modell, melynek jobb oldalán 2, bal oldalán pedig egy ajtó található.

 

Mi a legkedveltebb szín a Hyundainál?

Ez modellfüggő. A színes autókra nyitott most a piac, már lassan lecsengenek a fehér és az ezüstös árnyalatok. Új színek például az i30-as modellnél a barna 2 árnyalata, amit nagyon szeretnek a vevők. A barnák mellett a világoskékek és a türkizes árnyalatok dominálnak.


Mit várnak attól, hogy új irányokat találtak? Mik az eddig tapasztalatok az új modellekkel kapcsolatban?

A teljes megújulás, bízunk benne egy új fogyasztói célcsoportot is generál. Az eddigi konzervatívabb vonalvezetésű modelljeink helyét egy modernebb, fiatalosabb modellpaletta váltotta fel, amelynek hatására reméljük egyre többen gondolkodnak Hyundai-ban! Az új modellek fogadtatása nagyon pozitív, nem véletlen, hogy a 2011-es eladási adatok alapján a Hyundai a Top10 márka között volt hazánkban.

 

 

Oldalak