Home&Design

Visszaszorulóban a hagyományos darabok - ezek a trendek fogják uralni helyettük az idei karácsonyt

Visszaszorulóban a csomagolóanyag, hódít az újrahasznosított tasak és a mobilappos világítás.

Ünnepi trendek

A karácsonyt évszázadok óta ünnepeljük, mégis minden évnek van valamilyen slágerszíne, slágerterméke. Idén a farmerkék és tengerészkék a bronz és ezüst elemek kiegészítő színei, valamint a duplakockás mintázat és a horgolt hatású textíliák hódítanak a dekorációban a Praktiker szakértője szerint. Az illatok közül a lágyabb, valamint a keleti jellegűeket, például a szantálfa illatát keresik a legtöbben. A barkácsáruházlánc adatai alapján a karácsonyfadíszek közül az üveggömb megunhatatlannak bizonyul, ebből évek óta növekszik az eladások száma. Szintén folytatódik az elmúlt időszakban erősödő trend, amely szerint visszaszorulóban van a hagyományos csomagolóanyag, változás látható azonban a karácsonyi vásárlások időbeli eloszlásában.

Korán kelők és a későn ébredők

Piros betűs ünnepeink közül karácsonykor vágyunk leginkább arra, hogy a környezetünket is feldíszítsük, és a különleges alkalomhoz igazítsuk. Erre nemcsak a keresztény ünnephez hosszú ideje kapcsolódó karácsonyfaállítás teremt nagyszerű lehetőséget, hanem a lakás vagy ház többi részéhez rendelkezésre álló díszítőelemek sokasága is. Tálas Adrienn kategóriamenedzser szerint a karácsonyi vásárlások időbeli eloszlását tekintve egy érdekes trend is körvonalazódik az elmúlt években. 2019-ben az ünnepi dekorációkat vásárlók két csoportra, a november eleji „korán kelőkre” és a december harmadik hetében érkező „későn ébredőkre” voltak feloszthatók. Az adatok alapján ez 2020-tól, a koronavírus-járvány kitörésétől kezdve megváltozott, és a karácsonyi dekorációs termékeket vásárlók többsége a november végi-decemberi elejei időszakban érkezett. A szakértő szerint a következő évek érdekes kérdése lesz majd, hogy visszaállunk-e majd a járvány előtt megszokott két időpontban tetőző vásárlói rohamra, vagy megmarad kiemelt időszaknak az ünnepek előtti 2-3 hét. Ahhoz azonban, hogy a lehető legszabadabban válasszunk kiegészítőket, mindenképpen a korai vásárlás javasolt, így bőven lesz idő mindent olyan dizájnban beszerezni, amilyet elképzeltünk az idei karácsonyra. Ami a termékek népszerűségét illeti, jól látható, hogy a magyarok számára az üveggömb továbbra is az egyik legfontosabb fadísz, ugyanakkor a vásárlásokban egyre hangsúlyosabban jelenik meg a zöld gondolkodás. Nézzük, melyek az idei trendek a Praktiker szakértője szerint!

Lapozz a részletekért!

Oldalak

Home&Design
Lifestyle
Az élmezőnyben nem volt változás, mivel még mindig egy romantikus vígjáték tarol a magyar Netflixen, de feltűnt egy rózsaszín unikornis is a semmiből, aki igazából póni.
Sztárok
Peller Mariann háziasszonyként csatlakozott az Anya jól van (?) konferenciánkhoz, melynek során számos kulcsfontosságú kérdésben hallgathattunk végig szakmai előadásokat, beszélgetéseket. Az...
Sztárok
Nincsenek túl fényes kilátásai Harry hercegnek a családjával való kibékülése kapcsán, egy szakért szerint viszont lenne egy megoldás, ami segíthet.