„A vélemény számít, nem az üres fecsegés” – Interjú Nagy Noémivel, a Prieston alapítójával

Új vlogsorozata indul a közkedvelt magyar divattervezőnek.

Szívvel és nem recepttel

Nem kell ahhoz sokat időzni a magyar divatipar világában, hogy találkozzunk az utóbbi évek egyik legsikeresebb tervezőjével, Nagy Noémivel. A Prieston megalapítója 2013 óta folyamatosan jelen van a hazai és a nemzetközi piacon, de emellett rengeteg mellékvágányon is tevékenykedik. Legújabb ötlete, aSzívvel és nem recepttel egy hiánypótló vlog, amelyben a magyar divatvilágban tevékenykedő legnagyobb szereplőket látja vendégül, tervezői és fogyasztói részről egyaránt. A sorozat keretében olyat valósít meg, amire eddig még nem volt példa: tabuk nélkül kérdez és beszélget. Noémi merész stílusa és olykor csípős nyelve ránk is hatással volt, így amikor a Femcafe.hu-n debütáló videósorozatról kérdeztük, mi sem fogtuk vissza magunkat.

Nagyon trendi dolog ma vlogolni, éppen ezért kismillió található belőlük az interneten. Mi vonzott téged is erre az útra? Mi volt a terved?

Először azt találtam ki, hogy csinálok egy blogot, amiben kötetlenül beszélhetek a divatról és a magyar tervezői valóságról. Az előkészületek folyamán viszont rájöttem, hogy ez a fajta formátum kevésbé generál interakciót, ezért a videós megoldást választottam. Az ötlet egyébként abból adódott, hogy egy ismert magyar művésznő egy nagyon fontos vörösszőnyeges eseményen nem magyar tervezői darabot viselt. Ez nem kötelező egy színésznő számra sem, de mivel egy olyan filmben játszott, amit a magyar állam támogatott és az adófizetőink pénzéből finanszíroztak, úgy gondolom, szép gesztus lett volna részéről, ha nem egy külföldi tervezőtől vásárolt kreációban jelenik meg. Bevallom, kicsit felhúztam magam ezen és akkor jöttem rá, hogy mennyi hasonló véleményformálásra alkalmas téma van a divatvilágban, amit érdemes lenne a nagyközönség elé tárni. Így született meg a „Szívvel és nem recepttel”, ahol egy reggeli keretében a saját otthonomba invitálom a vendégeimet és a divat mentén a legkülönböző témákról beszélgetek velük.

Kik a szereplői ezeknek a beszélgetéseknek?

Nagyon sokféle területről hívtam beszélgetőpartnereket, így nem csak tervezői oldalról ismerkedhetnek meg a nézők a magyar divattal. Az első vendégem Merő Péter lesz, de a következőkben szerepelni fog a Zigi Brand alapítója, Oláh Zsigmond és több énekesnő, akikkel már régi közös múltunk van styling kapcsán, Cserpes Laurával és Lolával is beszélgettem. Jelenleg már a 10. interjúnál tartok és az a tapasztalat, hogy szívesen mondanak igent a meghívásomra.

Ezen nem lepődtem meg, hiszen ki utasítana el egy olyan beszélgetést, ahol még egy finom villásreggelivel is megvendégelik.

Igen, ez is a koncepció része volt, a közös étkezés. Nagyon szeretek főzni és elmélyedni a gasztronómia világában, de őszintén szólva kísérletező típus vagyok, ezért mindig több receptből dolgozom, amit a saját ízlésemre formálok. Olyan típusú háziasszony vagyok, aki szeret vendégeket fogadni, készülődni. Az interjú előtti napokban megtervezem a menüt, elrohanok az óvodába a kisfiamért, bevásárolok és másnap reggel kezdődik is az „őrület”. Az első naiv tervemben az szerepelt, hogy egy nap akár két műsort is le tudunk forgatni, de rájöttem, hogy sokkal több időt igényel egy forgatás. Eleinte akár másfél órát is elbíbelődtem azzal, hogy tökéletesen legyen a teríték.

Személyes hangulatú beszélgetéseket szerettél volna. Sikerült?

Ahogy te is mondtad az interjú elején, rengeteg műsor van a neten és a televízióban is. Számomra nagyon zavaró, hogy a minőség helyett elmentünk a mennyiség irányába, éppen ezért szerettem volna új színt vinni a vlogolásba, értéket teremteni. A közeg, amit létrehoztunk alkalmas arra, hogy mélyebben beszélgessek az alanyokkal. Egy felvétel akár két és fél óráig is tart, emiatt sokkal több minden jöhet a felszínre a másik ember gondolkodásából, véleményéből, mint egy rövidebb beszélgetés kapcsán. A sorozat egyes részeit egyébként hetente, másfél hetente tervezzük megjelentetni a Femcafe.hu-n, de külön létrehoztunk egy YouTube csatornát is, ahol folyamatosan elérhetőek lesznek a vlogok.

Televíziós műsorokban, nagy női magazinokban már találkozhattunk veled, de műsorvezetői minőségben még nem láthattunk korábban. Izgatott vagy amiatt, hogy fogadják majd a sorozatot?

Nem szeretném, ha ez a projekt egy öncélú dolognak tűnne, ebben az egészben nem én vagyok a fontos, hanem az a sok-sok vélemény, ami korábban nem került a felszínre. Meghívhattam volna híres embereket, hogy arról beszélgessünk, mennyire csodálatosak és milyen fényes a hajuk, de én azt szerettem volna, hogy legyen tartalma, értéke annak, amit csinálunk. Ehhez pedig nagyon jó beszélgetőpartnereket találtam, akikkel kölcsönösen tudtuk inspirálni egymást és remélhetőleg a nézőket is tudjuk majd. A vlog mellett egyébként rengeteg más projektem van, még mindig kétlakiként ingázok Budapest és Bécs között, fiatal művészeket támogatunk a Priestonnal, és nagy gondot fordítunk a női munkavállalók és tehetségek felkarolása is.

Nagy Noémi - divattervező, a Prieston márka alapítója

Nagy Noémi vagyok, a Prieston márka alapítója és tervezője. Sosem állt tőlem távol a pimaszság és a nyílt beszéd, pontosan ezért rég vágytam már egy olyan videósorozatra, amiben közérdekű témák, híres emberek, őszinte válaszok és előre meg nem írt beszélgetések szerepelnek. A „Szívvel és nem recepttel” nem egy szimpla gasztronómiai, divat vagy kibeszélő műsor, ez minden, ami én vagyok, és amit képviselni szeretnék a mai világban!

Leadfotó: Femcafe
Fotók: Femcafe.hu / Szilágyi Virág

Oldalak

Szólj hozzá Te is!