Manipulatív trükkök, amelyekről a ruhaüzletek nem akarják, hogy tudjunk

Ha eladásról van szó, az üzletek ritkán válogatnak a marketing eszközök között. Érthető, hogy bevetnek a vásárlókkal szemben néhány trükköt, hiszen a profittermelés az érdekük. Egy volt alkalmazott vallott a manipulációs technikákról, amelyeket bedobnak a boltok.

Manipulatív trükkök a ruhaüzletekben

Ha azt hitted, hogy a ruhaüzletek dolgozóit nem képezik ki mindenféle pszichológiai és marketing trükkre, akkor tévedtél. A kirakatokban se véletlenül szerepelnek az adott színek, nem véletlenül hallasz egy bizonyos zenét a boltban, vagy épp érzel egy adott illatot mindig, amikor belépsz. Ezzel persze nincsen semmi baj, hiszen - ahogy említettük - érdekük a profittermelés.

Sophia Jones, a Brightside egyik írója két neves márka üzleteiben dolgozott egy barátnőjével éveken keresztül. Cikkünkben ezúttal az ő tapasztalataik alapján összeszedtük, hogyan igyekeznek az üzletek befolyásolni a fogyasztókat apró, de hatásos módszerekkel.

A hatalmas piros "sale" jelzések az óriási (végső) leárazásokat takarják, ez az erős szín pedig egyfajta aggodalmat, sürgősséget kelt az agyban, hogy azonnal cselekedni kell. Beszívja a vásárlókat.
Kattints a további képekért!

Leadfotó: 123rf

Oldalak