Fashion&Beauty

Ilyen hatással van a pandémia a szépségiparra: ez rejlik a vásárolt kozmetikumok gyártása mögött

Kevesebb dekorkozmetikum, több hatóanyag – így változtak a magyarok szépségápolási szokásai a pandémia alatt.

Sikerrel zárták az évet

Az utóbbi évek tudatosabb vásárlókat, míg a járványhelyzet átalakuló keresletet hozott a kozmetikai és szépségiparban. A magyar Helia-D tapasztalatai szerint a járvány kevésbé volt hatással a forgalomra, de néhány ellátási csatornában már jelentkeztek problémák: egyes csomagolóanyagok, például pumpák, tégelyek és a készítményekhez szükséges néhány speciális anyag is több hónapos késésben van. Az cég árbevétele a folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően a piaci nehézségek ellenére tavaly elérte a 2 milliárd forintot. Idén új márkák és közös vállalkozások indulnak, és egy többszáz milliós beruházás keretében épül az új, korszerű eszközökkel felszerelt gyógynövény feldolgozó üzem és fejlesztő labor Veszprémben.

Nagyot ütött a kozmetikai iparon a koronavírus-járvány, a McKinsey tanácsadó cég összefoglalója szerint 2020-ban globálisan 33 százalékkal esett a dekorkozmetikumok forgalma, míg a szépségápolási kategóriában az összesített kiskereskedelmi forgalom 15 százalékkal csökkent. Azonban 2022-re éves szinten újra növekedést várnak a szakértők.

Lapozz a folytatáshoz!

Oldalak

Fashion&Beauty
Sztárok
Gal Gadot nem sokat beszél a magánéletéről, így senkit sem lepett meg, mikor kiderült: nemrég a legnagyobb titokban hozta világra negyedik gyermekét. A DC sztárja most friss fotóval jelentkezett az...
Fashion&Beauty
Áprilisban debütál a Daalarna új kollekciója, amely olyan menyasszonyoknak készült, akik egy igazán egyedi és szemkápráztató ruhában szeretnék kimondani a boldogító igent.
Lifestyle
A Vízöntő élete rövidesen jóra fordul. Napi horoszkóp!