Fashion&Beauty

Ilyen hatással van a pandémia a szépségiparra: ez rejlik a vásárolt kozmetikumok gyártása mögött

Kevesebb dekorkozmetikum, több hatóanyag – így változtak a magyarok szépségápolási szokásai a pandémia alatt.

Sikerrel zárták az évet

Az utóbbi évek tudatosabb vásárlókat, míg a járványhelyzet átalakuló keresletet hozott a kozmetikai és szépségiparban. A magyar Helia-D tapasztalatai szerint a járvány kevésbé volt hatással a forgalomra, de néhány ellátási csatornában már jelentkeztek problémák: egyes csomagolóanyagok, például pumpák, tégelyek és a készítményekhez szükséges néhány speciális anyag is több hónapos késésben van. Az cég árbevétele a folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően a piaci nehézségek ellenére tavaly elérte a 2 milliárd forintot. Idén új márkák és közös vállalkozások indulnak, és egy többszáz milliós beruházás keretében épül az új, korszerű eszközökkel felszerelt gyógynövény feldolgozó üzem és fejlesztő labor Veszprémben.

Nagyot ütött a kozmetikai iparon a koronavírus-járvány, a McKinsey tanácsadó cég összefoglalója szerint 2020-ban globálisan 33 százalékkal esett a dekorkozmetikumok forgalma, míg a szépségápolási kategóriában az összesített kiskereskedelmi forgalom 15 százalékkal csökkent. Azonban 2022-re éves szinten újra növekedést várnak a szakértők.

Lapozz a folytatáshoz!

Oldalak

Video Inspiráló pillanatok Anya jól van(?) konferenciánkról
Fashion&Beauty
Sztárok
A rajongók közül már mindenki tudja, hogy Céline Dion súlyos betegségben szenved. Az énekesnő most közölte a nyilvánossággal, mire lehet számítani a jövőben.
Lifestyle
Van bőven jogszabály, amiről ha későn értesülünk, akkor elég borsos büntetésbe szaladhatunk bele. Ezt a Közterület Felügyelet figyeli, hogy betartjuk-e.
Utazás
Június 16-án este a Hold szoros együttállásba kerül a kékes színű Spica csillaggal, a jelenséget pedig szabad szemmel is meg lehet majd figyelni az égen – közölte a Svábhegyi Csillagvizsgáló az MTI-...