Miért akarnak a nők egy tökéletes Barbie babára hasonlítani?

Régen olyan nők számítottak szépségideáloknak, mint Audrey Hepburn, Sophia Loren, Sharon Stone vagy Marilyn Monroe - igazi nők, akik méltósággal öregedtek, megjelenésüket pedig nem befolyásolták a különféle plasztikai trendek. A 21. században azonban valami eltört, ami a tökéletes külső fogalmát illeti - ma már egyre több nő szeretne úgy kinézni, mint egy Barbie baba, köszönhetően részben a közösségi média negatív hatásainak is.

A Barbie baba-hatás a szépségre

Az utóbbi években számos olyan sztoriról olvashattunk a világsajtóban, hogy valaki kés alá feküdt, mert úgy szeretett volna kinézni, mint egy Barbie baba. Nyilvánvalóan a plasztikában is változnak a trendek, manapság pedig az Instagramnak és a közösségi média negatív hatásainak köszönhetően egyre kevésbé lehet megkülönböztetni a nőket - még a férfiak is (akik ritkán figyelnek a részletekre) gondban vannak ilyen téren, ugyanis tökéletesre retusált vagy műtött arcok sorával találkoznak. A természetesség, mint ideális megjelenés valahol elveszett a közelmúltban, az olyan alkalmazások és képszerkesztők, mint például a FaceApp népszerűségének hála pedig nem meglepő, hogy a nők versenyeznek egymással a figyelemért, és egymásra licitálnak a tökéletes arc kategóriában.

Az úgynevezett Barbie-hatás még most is megvan, de nem szükséges feltétlenül szó szerint venni. Inkább úgy értelmezhetjük, hogy azok a fiatal lányok, akik sajnálatos módon önképzavarral küzdenek és rászánják az energiát, időt, pénzt arra, hogy új arcot varázsoljanak maguknak, ne adja ég tényleg plasztikai sebésszel konzultáljanak bizony töretlenül törekednek a tökéletességre (elnézést a durva alliterálásért). A megmagyarázhatatlanul kontúros áll, a világító szemek, a makulátlanul sima bőr, hófehér fogak és "húzott" arc mára általános megjelenés lett - és sajnos nem csupán a közösségi médiában, hiszen sokan azért mennek műtétre, hogy a valóságban is olyanok legyenek, mint egy Instagram-filterrel (mint egy Barbie baba).

A babák is alkalmazkodnak a trendekhez és a divathoz, de az önkifejezést hirdetik

Áprilistól öt új, extravagáns megjelenésű Barbie-val bővül a Mattel divatbaba kínálata. A most debütáló Barbie Extra sorozat darabjai egyedi stílusuk mellett különféle testalkatukkal, valamint változatos szem-, haj- és bőrszínükkel hívják fel a gyerekek figyelmét a sokszínűségre és az önkifejezés fontosságára. A divatbabák extravagáns megjelenésükkel fejlesztik a gyerekek társas és empatikus képességét, elősegítve a különböző stílusok, valamint személyiségek megismerését és elfogadását. Ehhez a különféle testi jellemzőkkel és öltözködési stílussal rendelkező babák ideális játszótársak, hiszen nem csak a minket körülvevő világ sokszínűségét mutatják be, de bátorítják az önkifejezést és a saját stílus megtalálását is.

62 éves a baba

A Barbie láz egyébként már több mint 60 éve tart, egész pontosan idén márciusban ünnepelték a 62. születésnapot. 1959. március 9-én mutattak be először babát a New York-i játékkiállításon. A valószínűtlenül hosszú lábú és karcsú derekú játékot, amely lányok egész nemzedékei számára vált példaképpé - és itt kanyarodunk vissza az eredeti témánkhoz, hogy a plasztika, a közösségi média és a határokat ma már nem ismerő képzelet összefonódásával a példaképből valóság lett, amely élőben köszön vissza sok nő arcáról.

Fotó, forrás, leadfotó: Mattel

Oldalak