Újra hódít a divat legjava - Ilyen lesz a budapesti divathét idén tavasszal

A hétvégén újra megrendezik a magyar divatélet egyik legnagyobb nemzetközi eseményét.

A magyar divat legjava

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 2019. március 29. és 31. között rendezi meg a 2019/20-as őszi és téli kollekciókat felvonultató Budapest Central European Fashion Weeket a Várkert Bazárban. A Milan Fashion Weeken nagy sikert aratott magyar márkák - az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear mellett, további ismert hazai tervezők is felvonultatják kollekciójukat: az Áeron, Maison Marquise, Nanushka, Nubu, Romani, Cako és Virág Kerényi legújabb kreációiban gyönyörködhet a közönség. A rendezvény egyre nagyobb léptékkel hódítja meg a nemzetközi divatvilágot és a sikert jól mutatja, hogy a legnagyobb külföldi influencerek idén újra ellátogatnak a magyar bemutatókra. A divathét további részleteiről az ügynökség divatigazgatóját, Forintos-Szűcs Antitát kérdeztük.

Tavaly azt nyilatkoztad, hogy a budapesti divathéttel megvetettük az egyik lábunkat a nemzeti divathetek világban. Az idő múlásával egyre hangosabb a siker az esemény körül, hamarosan a másik lábunk következik?

Úgy tűnik, hogy egyre fontosabb szereplője Magyarország a nemzetközi divatéletnek. Az idei milánói divathéten mind a nyolc mentorált márkánk bemutatkozhatott, egy kollektív show keretében, vonultathatták fel a kollekciójukat. Hatalmas eredmény ez, ahogyan az is, hogy a nemzetközi fashion-influencerek, akik meghívást kaptak a korábbi budapesti bemutatókra, ott voltak a sorokban Milánóban is és figyelték a magyar tervezők legújabb munkáit.

Mennyire sikerült az eseményt beépíteni a hazai és a nemzetközi köztudatba?

Minden nagy divatfőváros évente kétszer tart ilyen rendezvényt, hogy a két szezon kollekcióit bemutathassák a tervezők. Az MDDÜ-nek szintén ez volt az alapkoncepciója, így folyamatosan benne vagyunk a divatvilág vérkeringésében. 2019 tavaszán újra megrendezzük ezt a háromnapos, kiemelt eseményünket, amelyet már sok szakmabeli és divatrajongó vár izgatottan. A rendezvény sikerességét jól mutatja, hogy egyre könnyebb megszólítanunk a nemzetközi médiát és influencereket, akik által a hazai és régiós tervezők munkáit szélesebb körben tudjuk prezentálni világszerte. Ebben az évben a nemzetközi média tekintetében többek között a honkongi Vouge online szereksztője, a Vanity Fair Italia és a Vogue Italia szerkesztői vesznek részt az eseményen.

Korábban is volt divathét Magyarországon, de amióta átvette az ügynökség a szervezést, egy új szintre léphetett a magyar divat. Miben változott az eredeti koncepció?

A Design Terminál nagy sikerrel vitte a divathetet, mi csak a rendezvény céljait módosítottuk. Lehetőségünk nyílt arra, hogy kilépjünk a nemzetközi színtérbe, valamint aláírhattunk egy együttműködési szerződést a Camera Nazionale della Moda Italianával is, akik mentorálnak bennünket, hogy a magyar tervezők nagyobb hangsúllyal lehessenek jelen a különböző országok divatpalettáján. Ez remek lehetőség számukra, így tavaly ősszel már minden nagy magyar márka jelezte, hogy a tavaszi rendezvényen is szeretne bemutatót tartani. Egy új márka is csatlakozott a körünkbe, aminek nagyon örülünk, hiszen az a célunk, hogy kialakuljon egy közvetlen és tartós kapcsolat a magyar divatélet szereplői és az ügynökség között. Nagyon boldogok vagyunk, hogy jó visszajelzéseket kapunk tőlük, értik a céljainkat és a szerepünket és élnek a segítségünkkel.

A tavaszi divathét idén március 29. és 30. között látogatható, de mivel készültök pontosan az idén?

A helyszín és a koncepció változatlan, a Budapest Central European Fashion Weeket a Várkert Bazárban tartjuk, egyrészt a szakmának, másrészt a divat iránt érdeklődőknek. A divatbemutatók mellett idén is készülnek a tervezők különböző side eventekkel - előadásokkal, kerekasztal beszélgetésekkel, divat tematikájú kiállításokkal. Nagyon örülünk annak, hogy elfogadta a meghívásunkat a New York-i Barney's munkatársa, aki egy remek márkaépítő és Japánban rengeteget segített a tervezőknek abban, hogy beléphessenek az amerikai piacra. Az exportra is hangsúlyt fektetünk, sikerült meghívnunk a Cameramoda segítségével showroomokat, akik megnézik a márkákat és akár az idei őszi szezonra már 2-3 magyar márkát be is válogathatnak értékesítésre. Ez egy akkora lépés, amit nagyon pozitívan értékelünk.

Kitekintve a divathét kereteiből: a közelmúltban elindult egy tehetséggondozó programotok, a HFDA Fashion Flash. Hol tart a kezdeményezés és milyen sikere volt az első rendezvénynek?

Az ügynökségünk célul tűzte ki azt, hogy az egyetemekről és főiskolákról kilépő divattervezők karrierútját elősegítse. Nagyon jó szakmai tudást kapnak a hazai oktatási intézményekben, de szeretnénk számukra új impulzusokat adni, szélesíteni a tudásukat. A HFDA Akadémia ingyenes és kéthavonta rendezzük meg ezeket a kerekasztal beszélgetéseket, amelynek az első, bevezető alkalma annyira sikeres volt, hogy telt házzal tarthattuk meg. A hivatalos Facebook és weboldalunkon minden részlet megtalálható a divathétről és a Fashion Flash további kurzusai is itt lesznek majd elérhetőek.

Az ősz legnagyobb hazai divateseményéről a Magyar Divat és Design Ügynökség divatigazgatóját kérdeztük.

Leadfotó: facebook.com/hfdagency
Fotó: Femcafe.hu / Szilágyi Virág

Oldalak