Az élet nagy kérdése: miért hordjuk ruháink csupán 20%-át?
A világ egyik vezető mosó- és tisztítószereket gyártó vállalata nemrég pszichológiai és kognitív viselkedéstudománnyal kapcsolatos elemzések segítségével kereste a választ arra a kérdésre, hogy az emberek miért unják meg saját ruhatárukat, és miért hordják az esetek 80%-ában a ruháik csupán 20%-át. Igen érdekes eredményekre jutottak.
Sokan, sokat vásárolunk
Annak érdekében, hogy többet tudjunk a nők ruháikhoz fűződő viszonyáról, a P&G hét közép- és kelet-európai országra kiterjedő reprezentatív* kutatást végzett közel 5000 nő vásárlási és a ruhaápolási szokásait vizsgálva. A kutatás feltárta, hogy a nők mindennapjaiban igen nagy szerepet játszik a ruhavásárlás, hiszen a megkérdezettek csupán 1%-a nyilatkozott úgy, hogy egy éven belül egyáltalán nem vesz magának semmilyen új ruhadarabot, míg a válaszadók 67%-a évente legalább 20-at.
Az érzékeink vezérelnek
Választásainkat nagymértékben meghatározza az, hogy egyszerre több érzékszervünkre hat egy ruhadarab: az összképet a látvány, a tapintás és az illat együtt alkotja. Ha ezeket a tulajdonságokat elveszítik ruháink, akkor tudat alatt a szekrény mélyére száműzzük ruhatárunk darabjait, és nem vesszük fel őket újra.
Nem figyelünk a részletekre
A válaszadók 40%-a a ruha kiválasztását és vásárlását arra alapozza, hogy jól áll-e neki az adott darab, de a mosási instrukciókat tartalmazó címkével már csak a vásárlást követően szembesül. A ruhatervezők folyamatosan újabb és újabb anyagokkal és szövetekkel kísérleteznek, ami az igényes ruhavásárlóknak fejtörést okoz, hiszen a különböző anyagoknak eltérő ápolásra van szüksége.
Ruha=önbizalom
A kutatás rávilágított a nők önbizalma és ruhaválasztása közötti összefüggésekre is – de az „Öltözz, hogy tündökölj” gondolata túlmutat a megfelelő ruha viselésén. A kutatásban résztvevő nők közel kétharmada szerint a nap folyamán egyre kevésbé érzik magukat jól a nagy gondossággal kiválasztott ruha összeállításban, mivel a nap végére a ruhák elveszítik a reggeli frissességüket. Ennek következtében minden harmadik válaszadó utasított már vissza egy meghívást a nap végén, mert nem érezte már magát komfortosan a ruhájában.
Femcafe-tipp (x)
Ha nem szeretnél esti randit lemondani amiatt, mert nem érzed magad komfortosan a ruhádban, most ajánlunk két olyan terméket, amivel biztosra mehetsz ruháid minőségét illetően. Az új szuperkoncentrált Lenor forradalmian új FRESHLOCKTM technológiájának köszönhetően fokozatosan engedi ki magából az illatanyagokat, megőrizve a ruha hosszantartó frissességét és kellemes illatát akár 12 órán át. Az Ariel folyékony mosópor pedig nem csak tisztítja, de védi és megóvja a manapság kapható gyönyörű szövetek színét, formáját és tapintását.
*A P&G mosószer üzletágának megbízásából a KGRA Toluna 2014. június 11. és 18. között nemzetközi online közvélemény-kutatást
végzett az Ariel márka számára 500 fős mintán a következő országokban: Magyarország, Románia, Csehország, Törökország,
Oroszország, Bulgária és Szerbia.