Csak akkor egészséges a pattogatott kukorica, ha így fogyasztod

Az elkészítési módon és a hozzávalókon múlik.

A popcorn története

Egyes kutatások szerint az észak-amerikai indiánok "fedezték fel" a pattogatott kukoricát, ám sokáig azt hitték, hogy gonosz lelkek szabadultak ki a tűz hatására házaikból, a kukorica magból. Idővel persze rájöttek, hogy ez nem így van, és a fehér-aranyként számon tartott nassolnivalót vendégeiknek is felszolgálták. A történetek szerint Kolumbusz Kristófot is meleg popcornnal vendégelték meg, aki később, a 15. században Európával is megismertette ezt a finomságot. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy mozifilmre úgy üljünk be, hogy nem vásárolunk magunknak ebből a ropogtatnivalóból vagy mellettünk ne fogyasztaná valaki ezt a sós nasit. De vajon milyen hatással van egészségünkre?

Egészséges vagy mégsem?

A pattogatott kukorica a diétás étrendbe is könnyen beilleszthető, ugyanis ezesetben egy egészséges nasiról van szó. Teljes kiőrlésű gabonaféle, így tele van fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal, továbbá olyan antioxidánsokkal, ami segíthet különböző betegségek megelőzésében. Kutatások bizonyítják, hogy a teljesértékű gabonák gyakori fogyasztása hozzájárulhat a hosszabb élettartamhoz, segíthetnek elkerülni a gyulladásos megbetegedéseket, valamint csökkentik a rák, a szívbetegségek, a stroke és a cukorbetegség kockázatát -írja a health.com.

Kukorica

Fontos azonban, hogy milyen minőségű pattogatott kukoricát választunk. A szakemberek aggódnak, hogy a génmódosított növények hosszútávon számos káros mellékhatással bírnak szervezetünkre, ezért érdemes figyelni arra, hogy olyan magot válasszunk, ami nem tartalmaz GMO-t. Ezt könnyen kideríthetjük a címkékről.

Olaj

Természetesen az olaj mennyisége és minősége sem elhanyagolható tényező, ha pattogatott kukoricát készítünk. A telítetlen zsírok, mint az avokádó olaj és az extra szűz olívaolaj lehet a legjobb választás, ha házilag készítjük a ropogtatnivalót. Ha azonban mikrohullámú sütőben elkészíthető, előre csomagolt popcornt választunk, olvassuk el azt is, hogy milyen hozzáadott olajat tartalmaz. Ha olyat választunk, ami nem tartalmaz hozzáadott olajat, akkor utólag is rápermetezhetünk valamilyen egészségesebb változatot.

Fűszerek

Végül, de nem utolsó sorban meg kell említeni az egészséges fűszerezést is. Manapság már kapni olyat, ami előre meg van ízesítve, például sóval, borssal, esetleg vajjal és sajttal. Mielőtt megesszük olvassuk el a címkét és nézzük meg, mit tartalmaz pontosan, ezzel is kiszűrve a számunkra egészségtelen adalékanyagokat. Ha otthon készítjük a pattogatott kukoricát, az a fűszerezés miatt is előnyünkre válhat, hiszen pontosan tudni fogjuk, mi az a fűszermennyiség, ami rákerült a nasira. Ne feledd, egy egészséges felnőtt számára a napi sóbevitel ne haladja meg az öt grammot, ami nagyjából egy teáskanálnyi mennyiségnek felel meg.

Leadfoto és fotók: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!