Mitől lesz friss az agyunk? Íme, az agy legfontosabb tápanyagai

Tetszik az oldal?
Nyomj itt egy nagy
Tetszik-et és gyere
máskor is!
A kognitív képességeinket táplálkozással jelentősen javíthatjuk, és ha felelősen gondolkodunk magunkról és gyerekeinkről, akkor javítanunk is kell. Természetesen a fő szabály, mint mindenütt az életben: az egyensúly és a változatosság megtartása! Nem szabad azonban felednünk, egyetlen fontos tápanyag hiánya jelentősen ronthatja a kognitív képességet.

Fontos szerv

Az agy annyira fontos szerv, hogy magzati állapotunkban legelsőként az agy indul fejlődésnek. Ekkor és a későbbiekben is az egészséges fejlődéséhez nélkülözhetetlen a folsav, amely a B12-vitaminnal együtt építi az új sejteket és a gerincvelőt.

A folsav főzés során könnyen lebomlik, ezért csak párolni szabad, de legjobb, ha nyersen fogyasztjuk. A „C-vitamin”, mint az közismert, az egészséges immunrendszerhez, a fizikai energiához szükséges, valamint segíti a vas felszívódását. A „B-vitamin” az agy működéséhez és az egészséges idegrendszerhez szükséges, szerepük van az agy hírvivőinek (többek közt a dopamin, adrenalin…) létrehozásában. A vitaminhiány koncentrációs és emlékezőképességi zavarokat, enerváltságot, ingerlékenységet és álmatlanságot idéz elő.

Ásványi anyagok

Az idegrendszer egészséges fejlődéséhez elengedhetetlen a kalcium, a magnézium és a vas jelenléte. A kalciumot és a magnéziumot természetes nyugtatóként tartják számon, mert az izmokat és az idegsejteket lazítják el.

Oldalak

Szólj hozzá Te is!