Marton Adri tuti tippje: Így gondoskodhatsz egyszerűen a gyerekek vitaminpótlásáról

Konyhatündér bloggerünk, Marton Adri számára nagyon fontos a családja egészsége, így tudatosan odafigyel arra, hogy az ételeivel biztosítsa számukra a napi ásványi anyagbevitelt. A téli időszakban azonban ez sokkal nehezebben megy, így elárulta nekünk, hogy a hideg, zimankós napokon hogyan erősíti családja szervezetét. (x)

A téli időszakban milyen ételeket készítesz leginkább a családodnak?

Ahogy beköszönt a hűvös, borongós idő valahogy sokkal kevésbé kívánják meg a gyermekeim a könnyed, zöldségekben gazdag ételeket. Ilyenkor a tészták, a laktatóbb fogások kerülnek előtérbe, amelyek azonban nem feltétlenül biztosítják számukra a megfelelő ásványi anyagokat. Télen az influenza és a megfázás is gyakori vendég az iskolájukban, így fontos, hogy az immunrendszerük ellenálljon a betegségeknek. Sok zöldséget és gyümölcsöt adok nekik - bár jóval kevesebbet esznek meg belőle, mint nyáron -, ezért úgy éreztem, idén jól jön egy kis plusz erősítés, úgyhogy cselhez folyamodtam.

Milyen trükköt vetettél be?

Tavaly elmentünk együtt síelni és szerettem volna felkészíteni mindannyiunk szervezetét a hideg időre. Edvin és én ilyenkor már előre elkezdjük a szokásos téli vitaminkúránkat, ám tudtam, hogy a fiúk biztosan nem fognak semmilyen tablettát bevenni. Ekkor jött az ötlet, hogy a kedvenc vitamincsaládunk, a Centrum már gumivitaminokat is gyárt gyerekek számára… A fiúk teljesen odavoltak érte és azóta napi rendszerességgel fogyasztják a kis „gumicukrokat”. Ők boldogok, mert végre nem valami kapszulát vagy tablettát kell lenyelniük, én pedig nyugodt vagyok, hiszen napi egy gumivitamin fedezi a vitaminszükségletüket.

Ti milyen vitaminokat szedtek Edvinnel a téli időszakban?

A Centrumnak van kifejezetten nőknek és férfiaknak kifejlesztett multivitaminja is. Ezekben olyan vitaminok és ásványi anyagok találhatók, amik a női, illetve férfi szervezet számára szükségesek. A D-vitamin például mindkettőben magas dózisban megtalálható. Míg tavasszal és nyáron elegendő 10-20 perc napon töltött idő a megfelelő D-vitamin szinthez, addig télen legalább két óra szükséges. Mivel sokkal kevesebb a napsütéses órák száma a téli időszakban, így ez D-vitamin hiányhoz vezethet. Legyengül az immunrendszer, ezáltal sokkal fogékonyabbak leszünk a betegségekre. Minket megnyugtat, hogy az egészséges táplálkozás mellett ezek a multivitaminok is segítik a szervezetünk védekező rendszerét.

Edvinnel tudatosabban étkeztek a hűvösebb idő beköszöntével?

Abszolút! Nyilván mi is sokkal jobban kívánjuk a zsíros, nehéz fogásokat, de a sok munka és a gyerekek mellett nem engedhetjük meg magunknak, hogy lebetegedjünk. Sok salátát eszünk, minden nap többször fogyasztunk különféle zöldségeket és gyümölcsöket. Sőt a legtöbb napot eleve egy zöld turmixszal indítjuk. Az egészség a legnagyobb kincs, így télen-nyáron törekednünk kell a megőrzésére.

A cikkhez tartozó galéria: 

Oldalak

Szólj hozzá Te is!