Ne gondold tabunak! Így tehetsz a feszes hüvelyért és az élvezetesebb szexért

Ahogyan a has- vagy a combizmoknak, úgy a hüvelyi izmoknak is szükségük van az edzésre! Ha teszel érte, a laza hüvely újból feszessé válhat! (x)

A laza hüvely jelei

A hüvely bizonyos okok miatt (például szülés hatására) ideiglenesen lazábbá, tágabbá válhat. A tágabb hüvelyt és a medencefenéki izmok gyengeségét érdemes komolyan venni, és nem csupán esztétikai okokból vagy a szexuális együttlétek élvezetének növelése miatt. Ha nem figyelünk oda, sajnos méhsüllyedés, húgyhólyag-, vagy végbélsérv is kialakulhat miatta.

Innen tudhatod, hogy nem elég feszes a hüvelyed:

  • Fürdésnél, törölközés után egy kis víz szivárog a vaginádból.
  • Gyakran küzdesz hüvelyfertőzéssel.
  • A szexuális együttlétek vagy egyéb mozdulatok közben a hüvelyedből levegő távozik, szellentésre emlékeztető hangot adva.
  • A partneredet nem tudod olyan könnyedén kielégíteni, mint korábban vagy te magad is nehezebben jutsz el a csúcsra.
  • Ha két tiszta ujjadat (mutató, középső) a hüvelyedbe helyezve nem érzed, hogy rájuk szorítasz.

Hogyan feszesítheted a hüvelyed?

A megelőzés mindig jobb, mint a kezelés! Ha nálad még nem jelentkezett ez a probléma, akkor is fontos tenned a hüvelyfeszesség megőrzéséért.

Beavatkozások

Van lehetőség orvosi beavatkozás elvégeztetésére, például hüvelyplasztikára vagy intimlézeres kezelésre. Ezek a műtéti beavatkozások azonban rendkívül drágák, és elvégzésük sokszor még csak nem is elegendő, hiszen a szakemberek rendszerint intimtornát is javasolnak utánuk.

Tornák, gyakorlatok

Vannak beavatkozást nem igénylő, jól bevált hüvelyerősítő megoldások is. Például a Kegel torna, intim torna, gátizom torna. A Kegel gyakorlatoknak különösen sok előnye van, ugyanis ha valaki helyesen végzi, akkor:

  • fejleszthető a hüvelyi orgazmus elérése és intenzitása
  • enyhíthető általa a vaginizmus
  • megakadályozható, javítható a vizelet elcseppenés
  • megkönnyítheti a szülést
  • szülés után segít visszaállítani az izomzat erősségét, rugalmasságát

Segédeszközzel könnyebben megy

Amennyiben csak írásbeli utasítások alapján csinálod a Kegel gyakorlatokat, akkor sokszor nehéznek és trükkösnek bizonyulnak. Kutatások szerint a nők fele azért nem érez fejlődést, mert nem helyesen csinálja a tornát. Manapság már rengeteg féle segédeszköz létezik, ami segít a hatékonyságban.

Hüvelyi súlyok

Ezek a legegyszerűbb eszközök, melyeket a hüvelybe kell helyezni, megtartani őket, rájuk szorítani majd lazítani. Az Intimina Laselle™ például 3 különböző súlyban érhető el. Külön-külön vagy egymással összekapcsolva 6 kombinációban is használhatók, így igazán személyre szabható velük az edzés.

Visszajelzést adó eszközök

Ezek az eszközök már modernebbek, hatékonyabbak és könnyebb velük edzeni is, ugyanis rezgésekkel segítenek végigvezetni a gyakorlatokon. Amikor rezegnek, akkor össze kell húzni a hüvelyi izmokat, majd a rezgés leállásakor ellazítani őket. A KegelSmart™ eszköz például kevesebb, mint napi 5 perc alatt biztosítja a teljes medencefenék edzést. Ez a tréner ráadásul azért különleges, mert megjegyzi a hüvelyi izmok összehúzódásának erősségét, ez alapján mindig a megfelelő nehézségi szintet állítja be számodra és nyomon követi a haladásodat is.

Összességében tehát a laza hüvely komoly egészségügyi és intim élvezeti problémák kiindulópontja lehet. Nem szabad beletörődni, hiszen egy kis odafigyeléssel és tornával újból feszes lehet! Ha pedig neked még nincs ilyen problémád, akkor is fontos a karbantartás, hogy a jövőben se legyen!

A cikkhez tartozó galéria: 

Oldalak

Szólj hozzá Te is!