Mennyi mozgás és milyen étrend kell egy iskolásnak?

A jegyei mellett arra is oda kell figyelnünk, hogy gyermekünk kiegyensúlyozottan étkezzen és eleget mozogjon. Milyen ételekkel és mennyi sporttal lesz egészséges a lurkó? Szakértőnk, Czanik Balázs elárulja.

Minden lurkónak mozognia kellene

Ha szóba kerül az iskola, a legtöbben a gyerekek teljesítményéről beszélnek, pedig az egészségükkel is legalább ugyanannyit kell foglalkozni.

„Hazánkban minden 4. gyermek túlsúlyos. Ez döbbenetes adat, és nagyon borús jövőképet fest elénk. Éppen ezért kell, hogy iskolás korban sokat mozogjon és minőségi ételeket egyen a gyerek. Nagyon jó, hogy minden nap van testnevelés óra az iskolákban, de nem szabad csak erre építeni a mozgást, mert ez nem elegendő. Teljesen másként éli meg azt a gyermek, amikor egy matek és egy magyar óra között kell tornáznia, mint amikor tanítás után elmegy egy olyan edzésre, amit ő választott ki, talán tehetsége is van hozzá és örömét leli benne. A mindennapos tesi órák mellett is ajánlott hetente 2-3 alkalommal edzésre járni, és sok olyan tevékenységet végezni, amihez mozogni kell. Sokat segíthetnek a szülők, ha már pici kortól olyan családi programokon vesznek részt, ami mozgáshoz kötött. Közös kirándulással, bringázással, focizással meg lehet alapozni a gyerekek sportszeretetét, és talán ez a legfontosabb, mert akkor a későbbiekben is igénye lesz rá. Ha pedig sokat mozog, attól egészséges lesz és az iskolai teljesítménye is jobbá válik” – mondja Czanik Balázs, a Capoeira Aerobik megalkotója.

Vitathatatlan, hogy a szülők felelőssége óriási, ám az idejük, energiájuk sajnos olykor elfogy, emiatt sokszor nem fér bele az életükbe, hogy iskola után edzésre vigyék a gyereket, illetve mindig egészséges ételt készítsenek. Pedig mindennél fontosabb lenne, ugyanis a 8-14 éves kor közötti időszak megpecsételheti a gyerek életét.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotók: 123rf.com

Oldalak