Így enyhítsd a gyomorégés fájdalmas tüneteit

Erős mellkasi fájdalom, maró érzés a torokban, savanyú vagy keserű íz a szájban, émelygés, hányinger, puffadás – a gyomorégés tünetei egyre több embert érintenek. Ezek a panaszok jelentősen megkeseríthetik az érintettek életét, ám szerencsére senki sem teljesen kiszolgáltatott velük szemben, hiszen néhány módszer segítségével csökkenthetőek a 21. század népbetegségének tünetei.

Kerülendő ételek
A tünetek eredményes kezelésének alapját az egészséges étkezésre és életmódra való váltás jelenti. Néhány ételt a gyomorégésben szenvedőknek ajánlott elkerülniük vagy legalábbis fogyasztását minimálisra csökkenteniük. A csokoládé, a vöröshagyma, a citrom, a narancs, a mandarin és a paradicsom ugyanis serkenthetik a gyomornedvek túlzott aktivitását, ami a kellemetlen tünetek megjelenéséhez vezethet.

Gyömbér
A gyomorszáj elzáródásának elősegítésével a gyömbér is segíthet a panaszok enyhítésében, ezért érdemes langyos vízben feloldott por vagy tea formájában vagy akár nyersen fogyasztani.

Alma, almaecet
Egy teáskanál almaecet és egy pohár víz keverékének lassú elkortyolgatása vagy egy nyers alma elfogyasztása is enyhíthet a tüneteken.

Kamillatea
Napi egy-két csésze kamillatea elkortyolgatása is kedvező hatású lehet.

Káposztalé
Savmegkötő hatásának köszönhetően napi negyed deciliter káposztalé önmagában vagy vízzel hígítva is enyhítheti a panaszokat.

Mandula
Néhány szem alaposan megrágott mandula is hatásosan enyhítheti a tüneteket.

Szódabikarbóna
Egy pohár vízben elkevert egy-két csepp citromlé és fél teáskanál szódabikarbóna nagy múltra tekint vissza a gyomorsav kezelésében.

Keksz, kétszersült
Hasznosnak bizonyulhatnak a gyomorsav felszívásában, így a tünetek mérséklésében.

Búzadara
A búza- vagy kukoricadara és rizsdara is mérsékelheti a kellemetlen tüneteket.

Az éjszakai tünetek enyhítéséhez
A kései vacsorák elkerülése mellet a pihentető éjszakákat elősegíti, ha kissé felpolcoljuk a párnánkat, s így megemelt fejjel alszunk, hiszen így a gyomorsav kevésbé tud visszafolyni a nyelőcsőbe.

Étkezés - csak okosan
A gyomorégés tüneteit észlelőknek az átlagnál is jobban oda kellene figyelniük a rendszeres, kis adagokból álló, alacsony zsír- és kalória-, ám magas rosttartalmú, erős, csípős fűszerektől mentes étkezésre. A hizlaló ételeket már csak azért is érdemes elkerülni, mivel a túlsúly a gyomorégés hajlamosító tényezői között szerepel.

Oldalak