Egyszerű és gyors lépések a stresszmentes élet felé

A stressz rengeteg betegségnek az alapja. Szabadulj meg tőle, amint lehet.

Mentális egészség

A stressz elleni küzdelemnek számos lépése lehet, azonban van néhány, amelyeknek elsajátítása azonnali eredményeket hozhat. Egy pszichológia tanár konkrét listát írt össze diákjainak arról, hogyan és mit tehetnek azért, hogy nyugodtabban, kiegyensúlyozottabban élhessék mindennapjaikat, eltávolodva a stressz okozta káros mellékhatásoktól, következményektől -írja a dailystar.

Brett Phillips 101 pontban szedte össze, hogy mik a legjobb és leghasznosabb lépések, azonban ezekből a tippekből egy toplistát is összeállítottak. Íme a leghatékonyabb megoldások, amik apróságnak tűnhetnek, mégis rengeteget segíthetnek egy kiegyensúlyozottabb életritmus kialakításához.

A szakértő szerint az, ha elkészítjük előre a másnapi reggelinket mindig az azt megelőző estén, egy pihentetőbb, gondoktól mentes éjszakát eredményezhet. A találkozókról az a véleménye, hogy mindig meg kell beszélni az időpontokat előre, hiszen kevesebb stresszel jár, ha így teszünk, mintha spontán futnánk össze barátainkkal, munkatársainkkal. A feadatainkat mindig írjuk le, ne hagyatkozzunk a memóriánkra. Ha nem érezzük azt, mintha valamit mindig elfelejtenénk, csökken a stressz-szintünk is.

Tippek

Merjünk gyakrabban nemet mondani. A stressz sok esetben attól alakul ki, hogy olyat teszünk, amihez vagy semmi kedvünk vagy semmi időnk, mégis megtesszük, nehogy azzal megbántsunk valaki mást vagy hasonló negatív következményei legyenek. Alakítsd ki saját határaidat, merd használni a "nem" szót is.

Legyen az életünkben egy "prioritás-lista". Ez lehetővé teszi, hogy apróságok miatt ne aggodalmaskodjunk mindennap és sikerüljön mindig csak a fontos dolgokra összpontosítani. Amikor azt elvégeztük, jöhet a következő, ha pedig még nem, akkor tudatosítsuk magunkban, hogy ez most a legelső, minden más még várhat.

Használjuk bölcsen a szabadidőnket és kerüljük a negatív embereket. Akikről tudjuk, hogy rossz hatással vannak ránk, ne keressük a társaságukat, ezzel is önmagunknak teszünk jót, hiszen könnyebben elsajátíthatjuk a vidám, pozitív gondolkodást és a jó hangulatot a mindennapokban.

További hasznos tanácsok

1. Készíts másolatot fontos papírokról.

2. A nagy feladatokat oszd kisebb részekre.

3. Mosolyogj többet. Akkor is, ha kicsit nehezedre esik.

4. Sétálj az esőben.

5. Segíts egy járókelőnek az utcán vagy egy gyereknek, amiben csak tudsz.

Ha ezeket még továbbra sem sikerül beiktatni mindennapjaidba, jó módszer lehet még a forró fürdő, az önbizalom növelése és a humorérzék fejlesztése is, valamint a tánc és a különböző légzéstechinkák elsajátítása és egy rossz szokás elhagyása - mondta el a szakértő.

Egyre több embernél okoz komoly mentális gondokat a globális felmelegedésről, a klímaváltozásról, a katasztrófákról szóló folyamatos híráradat.

Leadfoto és fotók: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!