Egy csodás vitamin - Az E-vitamin jótékony hatásai

Az E-vitaminról általában kevesebbet tudunk, pedig legalább ugyanolyan fontos tulajdonságokkal rendelkezik, mint például a C-vitamin. Most összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat erről a vitaminról.

Az E-vitamin is a zsírban oldódó vitaminok közé tartozik és legnagyobb mennyiségben az olajos magvak fogyasztásával tudunk hozzájutni. Ezen kívül pedig a búzacsíra, a teljes kiőrlésű gabonafélék, illetve a tej és a tojás is kiváló E-vitamin forrása szervezetünknek.

Antioxidáns

Az egyik legjobb tulajdonsága, hogy kiváló antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, ezért védi a sejteket a különböző károsodásoktól. Ezért leginkább a különböző betegségek megelőzésében van nagyon fontos szerepe, de a sejtek öregedését is lassíthatjuk általa.

Érrendszeri betegségek megelőzése

Az E-vitamin az egyik leghatásosabb a különböző szív és érrendszert érintő betegségek megelőzésében. Ezen kívül a káros koleszterin oxidációját is megakadályozhatja az E-vitamin, így pedig az erek elmeszesedését is csökkenthetjük, illetve az ezzel együtt járó problémák kialakulásának az esélye is sokkal kisebb. Nem utolsó sorban pedig az agyvérzést követő gyógyulási folyamatban is nagyon hatásos segítség lehet ez a vitamin.

Daganatos betegségek megelőzése

Antioxidáns hatása miatt az egyik leghatásosabb vitamin a különféle daganatos betegségek megelőzésekor, illetve gátolja a rákos sejtek szaporodását is. Ráadásul nem csak a C-vitamin fontos az immunrendszerünk számára, hanem legalább ilyen lényeges, hogy elegendő E-vitamint is fogyasszunk.
A felsorolt jótékony hatások mellett az E-vitamin csökkentheti a Parkinson-kór vagy az Alzheimer-kór tüneteit is, de a szürke hályog kialakulásának folyamatát is jelentősen lassíthatja. Sejtvédő hatása miatt pedig érdemes a különböző kozmetikumokból is E-vitaminosat keresnünk, ugyanis az öregedés első jeleit is késleltethetjük vagy akár csökkenthetjük is a segítségével.

E-vitamin hiány

A vitamin hiányának legfontosabb tünetei közé tartozik az izomgyengeség, látás problémák, de akár idegrendszeri problémákat is okozhat, ha kevesebb mennyiség van belőle a szervezetünkben. Különösen azoknak érdemes oda figyelniük a rendszeres pótlásra, akik rendszeresen dohányoznak.

Oldalak