5 étel, ami javítja a vérkeringést

3. Kurkuma, indiai sáfrány

Indiából származó fűszer, amely a „sárga gyömbér” és az „élet fűszere” elnevezést is viseli a közhiedelem szerint. Külsőre valóban hajaz a gyömbérre és hatása is hasonlít. Egyik tradícionális alapanyaga a híres curry fűszernek, ami oly közkedvelt Indiában és mostanság a világ bármely táján. Sütéshez-főzéshez nagyon jól illik íze miatt és a szervezetre gyakorolt hatása miatt még egészséges is. Gátolja a vérrögök kialakulását a vérben, így csökkenti a trombózisveszélyt. Csillapítja az erős vérzést és a melaszhoz hasonlóan a menstruációs görcsöket is nagy arányban mérsékeli.

4. Avokádó

A rendszeresen fogyasztott avokádó kimutathatóan csökkenti a koleszterinszintet a vérrendszerben. Ezáltal csökkenti a kialakuló érelmeszesedést, ami a legtöbb ebből fakadó betegség és károsodás (pl. szívinfarktus) elsőszámú hírnöke. Az avokádót sokféleképpen lehet fogyasztani, pl. salátaként, mártásként vagy akár levesként is.

5. Gránátalma

Tudományos kísérletek bizonyítják, hogy a gránátalma fogyasztása jótékony hatással van az érrendszerre. A vérrög kialakulás és vérnyomáscsökkentő hatás, már napi 1 pohár gránátalmalé vagy rendszeres gyümölcsfogyasztással elérhető.

Ha hasznosnak találtad az írást, kérlek oszd meg másokkal is, vagy nyomj egy lájkot!

Fotók: en.wikipedia.org, consciouslifenews.com, thefruitcompany.com, drhansen.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!