Ezek az idei év legnépszerűbb diétái: Szakértő magyarázza el, hogy válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet

Idén is hódítanak a diéták, azonban ez az 5 lett a legnépszerűbb!

Keto

A magas zsírtartalmú és alacsony szénhidráttartalmú diéta célja, hogy anyagcserénkent egy olyan fázisba kapcsolja, ahol a szervezet a zsírtartalékainkat használja fel energiaként. Ezek az étrendek általában 70% zsírt (fúj) és 10% fehérjét-10%szénhidrátot tartalmaznak.

Alapvetően az epilepszia terápiájában hatásos a görcskészség csökkentésére, de a rövid távon! eredményes súlycsökkentő hatása miatt trendi fogyókúra. Amellett, hogy hosszútávon azért sem fenntartható, mert szociálisan beszűkít, számos negatív következménnyel kell számolni: székrekedés kialakulása az alacsony rostbevitel miatt (a zöldség, gyümölcs, gabonafélék korlátozása miatt), Nagyon sok esetben a ketogén vagy más nagyon alacsony szénhidráttartalmú diéták következtében pajzsmirigybetegség alakul ki, miért?

A drasztikusan alacsony szénhidráttartalmú étrend nagyobb stresszhormonszinttel jár, a túlzott zsírbevitel gátló hatást fejt ki a pajzsmirigyre. A magas kortizolszint inzulinrezisztenciát alakíthat ki, ezért jár sokszor együtt az IR a pajzsmirigyalulműködéssel.

Ezért is lenne fontos hangsúlyozni, hogy mindenki hagyja abba a kampányszerű divatdiétát, éhezéses, megvonásos módszereket, mert szintén növekszik a stresszhormonszint a szervezetben, ami pajzsmirigy alulműködést okozhat.

A diéta, mely a bél egészségét helyezi a fókuszba

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a bélrendszerünk állapota és az általános egészségi állapotunk szoros összefüggésben van egymással. Sőt, az, hogy mely bélbaktériumok milyen arányban szerepelnek a mikrobiomunkban azt is befolyásolják, mit kívánunk, mennyire vagyunk jóllakottak vagy éppen éhesek, sőt azt is, hogy milyen a hangulatunk. Ezek a tényezők egyértelműen hatással vannak a testsúlyunkra, optimális testsúlyunk elérésére és megtartására.

Minél több olyan vizsgálat születik, mely a bélflóra egészségével kapcsolatos, annál inkább megugrik a prebiotikus/probiotikus élelmiszerek iránti kereslet és sajnos duzzad az étrend-kiegészítő biznisz is. Nagyon jól fontoljuk meg, milyen étrend-kiegészítőt választunk, mert ha olyanra esik a voksunk, mely kifejezetten nem kedvez a bélflóránknak, nagyobb bajt is csinálhatunk. A változatos, kiegyensúlyozott, tehát szélsőségektől mentes táplálkozás támogatja a legjobban a bélflóra egészségét.

Lapozz!

Oldalak

  • 1
  • 2