10 rendkívül hatékony tavaszi immunerősítő zöldség

A tavasz közeledik, a téli legyengült immunrendszert ideje megerősíteni. Az alábbi felsorolt zöldségek rendkívül energetizáló hatásúak és egészségesek. Lássuk, melyek azok a zöldségek, amik jótékony hatással vannak szervezetünkre!

1. Articsóka
A magyar konyha sütve vagy salátaként használja fel. Van, aki puhára főzi olíva olajjal és citrommal ízesíti. Nagy mennyiségben megtalálható benne a vas, magnézium, kálium, B1-vitamin, emellett tartalmaz fehérjét és szénhidrátot is. Kalóriaszegény zöldség, 10 dkg, körülbelül 55 kalóriát tartalmaz.

2. Retek
A tavaszi fáradtság leküzdésében segít, ásványi anyagban és vitaminokban gazdag. Jelentős mennyiségű C-vitamint tartalmaz, ami megvéd bennünket a téli betegségektől, ezen kívül káliumot, foszfort, A- és B-vitamint is tartalmaz. Alacsony energia tartalmú zöldség 10 deka 15 kalóriát tartalmaz.

3. Rukkola
Magyarországon kevésbé elterjedt, míg az olaszoknál szinte minden saláta egyik fontos alapanyaga. Nagy mennyiségben tartalmaz magnéziumot, ásványi anyagokat, melyek erősítik a csontokat, és izmainkat is erősítik. A rukkola a salátán kívül szendviccsel is kiválóan társítható.

4. Mogyoróhagyma
A hagymához hasonlóan egészségmegőrző szerepe van, a zöldhagymához hasonló az íze. Egy olyan antioxidánst tartalmaz (quercitin), ami csökkenti a magas vérnyomást, a szívbetegségek kialakulását, és az allergiás emberek számára is fontos zöldség.

5. Spárga
A boltokban február és június között szerezhető be. Magas kálium tartalma, egy csésze a napi bevitel 70%-át fedezi, emellett kalciumban is gazdag. A spárga fogyasztása segít leküzdeni az alkohol által okozott másnaposságot.

6. Borsó
Az egyik legrégebbi kultúrnövények közé tartozik, Közép-Ázsiából származik. Jelentős mennyiségben tartalmaz C-vitamint, antioxidánsokat, rostokat,fehérjét, káliumot, és B1-vitamint, ami segít a depresszió leküzdésében.

7. Saláta
Sokan kedveljük, hazánkban igen elterjedt zöldség. Szívesen fogyasztjuk különböző öntetekkel, és más zöldségekkel együtt. Magas a C-vitamint tartalma, valamint B1-, B2-, B3- és B6-vitamint egyaránt tartalmaz. Energiatartalma alacsony, 10 dkg csupán 17 kalóriát tartalmaz.

8. Spenót
Olyan vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, mint például a lutein és zeaxhantim, ami a szem egészségének megőrzését segíti elő. Ha többet tévézünk vagy sokat számítógépezünk, érdemes rendszeresen fogyasztani.

9. Brokkoli
Ásványi anyagok közül káliumot és kalciumot jelentősebb mennyiségben tartalmaz, emellett nátrium, magnézium, cink és foszfor is megtalálható benne. A főtt brokkoliban már nincs meg az A-vitamin, a nyers brokkoliban B1-, B2-, B6-, és E-vitamin is található.

10. Karfiol
Energiatartalma és szénhidráttartalma rendkívül alacsony, az egészséges táplálkozásban nagy szerepe van, a káposztákhoz hasonlóan olyan élelmi rostok és kéntartalmú összetevők vannak, amelyek segítenek a betegségek megelőzésében.

Oldalak

Szólj hozzá Te is!