Új korszak a magyar divatszcénában: soha ennyi magyar feltörekvő tehetség nem mutatkozott még be a BCEFW-n

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) idén minden eddiginél nagyobb teret ad a fiatal magyar tervezőknek. A 2026-os tavaszi–nyári szezonban két hazai felsőoktatási intézmény is úgy döntött, hogy diplomakollekcióinak bemutatóját a BCEFW hivatalos programjába illeszti. Így a hazai és nemzetközi figyelem középpontjában mutatkozhat be az új generáció, tovább erősítve ezzel a magyar márkák láthatóságát és az utánpótlásképzést. Szeptember 1–7. között közel 100 magyar és régiós alkotó kollekciója lesz látható a 16. budapesti divathéten, melyeket városszerte izgalmas divatipari programok, kerekasztal-beszélgetések, showroom megnyitók és akciók kísérnek.
Hamarosan érkezik a divathét
Idén ősszel 16. alkalommal rendezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW), amely mára nemcsak Közép-Európa egyik vezető divateseményévé, hanem a régió kreatíviparának egyik legfontosabb szakmai találkozópontjává is vált. A BCEFW híd szerepet kíván betölteni, amely a régió országait összekapcsolja, valamint egy hatékony kelet-közép-európai divatipari hálózati központot működtet, ahol a régió jelentős képviselőinek kollekciói először tekinthetőek meg az adott szezonban. A bemutatkozó nemzetközi piacra érett márkák számára a BCEFW egy ugródeszka, amely tovább pozícionálja őket kibővítve azok kereskedelmi lehetőségeit és nemzetközi láthatóságát. A szeptember 1-7. között zajló budapesti divathéten Magyarország mellett hat közép-európai ország (Csehország, Románia, Szlovénia, Szlovákia, Szerbia, Ukrajna) közel 100 tervezőjének alkotásai jelennek meg. Köztük, a BCEFW történetében egyedülálló módon a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) frissen végzett Divat- és Textiltervező hallgatói is, akik idén diplomakollekciók bemutatásával adnak képet a jövő generáció innovatív gondolkodásáról. „A BCEFW egyik kiemelt célja, hogy teret adjon a következő generáció alkotóinak. Idén első alkalommal két hazai felsőoktatási intézmény is a divathét keretei között rendezi meg diplomabemutatóját – ez is mutatja, hogy a BCEFW mára olyan szakmai mérföldkővé vált, amely ideális lehetőséget kínál a pályakezdő tervezők bemutatkozására. A MOME-n – elődje hagyományait folytatva – több mint egy évszázada zajlik kiemelkedő színvonalú divatoktatás, amely számos meghatározó tervezőt indított útjára. A METU közel húsz éve építi tudatosan az innovatív és piacorientált divatoktatást. A két intézmény programjainak időbeli kapcsolódása a BCEFW hivatalos eseményeihez nemcsak a hallgatók, hanem az egész iparág számára fontos lépés, mely a hazai felsőoktatás, valamint a magyar és a nemzetközi divatipari szakemberek együttműködésére ad lehetőséget és világosan rámutat: a tehetséggondozás nem csupán hosszú távú befektetés, hanem a szakma jelenét is formáló, aktív erő”- hangsúlyozta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. Ha kíváncsi vagy a további részletekre, olvass tovább a galériában és tekintsd meg az idei kampányfotókat!
Leadfotó: BCEFW SS26





























