Lifestyle

Nagyon drága lesz orrot fújni és WC-re menni, brutálisan megnő a zsebkendő és a WC-papír ára, eddig kell számítani az áremelkedésre

A higiéniai papírtermékek a kétszeresükre drágulhatnak az év végéig tavaly szeptemberhez képest - közölte a Vajda-Papír Kft. az MTI-vel, hozzátéve, hogy ellátási hiánytól ugyanakkor nem kell tartani.

100 százalékkal nőnek a beszerzési és energiaköltségek

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?

A változást a higiéniai papírgyártó cég azzal indokolta, hogy beszerzési és energiaköltségei is mintegy 100 százalékkal nőnek az idén az ukrajnai háború és az energiaválság következményeként. A pluszköltségeknek azonban csak egy részét hárítják át a fogyasztókra - jelezték, megjegyezve: a fogyasztói ár a kereskedőkön is múlik.

A cég alapító-ügyvezetője, Vajda Attila az MTI kérdésére elmondta, azzal számolnak, hogy a cég belföldi és export volumenei csak enyhén nőnek idén. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna. Magyarország ellátása higiéniai papírtermékekből a kedvezőtlen körülmények ellenére biztosított, "nem lesz hiány WC-papírból, papírzsebkendőből vagy törlőkendőből" - jelentette ki.

Emlékeztetett arra, hogy az idén nyáron a második gyáregységgel bővült a Vajda-Papír dunaföldvári papírgyára. Magyarország újabb területen vált képessé az önellátásra, mert már a higiéniai papírtermékek gyártásához szükséges alappapír-ellátás is biztosított a cégnél - tájékoztatott Vajda Attila. Kifejtette, hogy a kapacitásbővítéssel teljessé vált a cég alapanyag-ellátása.

A friss cellulóz, amelyből a higiéniai alappapír készül, nem helyettesíthető más alapanyaggal, azonban a cellulóz ára jelentősen emelkedett. Az újrahasznosított papír, mint alapanyag elérhetősége korlátozott. A gyárbővítés során elkészült cellulóztároló kapacitás 3 havi puffer készlet tárolására alkalmas, alappapírból pedig 2 havi készlet tárolására van lehetőségük. A cégcsoport jelentős megtakarítást ér el azzal, hogy 2018 óta dunaföldvári üzemében termeli meg a gyártáshoz szükséges higiéniai alappapír jelentős részét - ismertette.

A Vajda-Papír 22 éve alakult családi vállalkozásként, csoportszinten mintegy 650 munkavállalót foglalkoztat. A magyarországi értékesítés mellett a vállalat higiéniai papírtermékeit a világ több mint 30 országába szállítják, a csoport teljes higiéniai papírtermék-előállításának 60 százaléka exportra megy. A cégcsoport 2013-ban Norvégiában is piacra lépett, az ottani gyárukban több mint 130 munkavállalót foglalkoztatnak.

A Vajda-Papír Csoport árbevétele 2021-ben 57 milliárd forintra nőtt az előző évi 52 milliárd forintról, túlnyomórészt a magyarországi termelés növekedésének eredményeként. A norvégiai leányvállalat 16,7 milliárddal forinttal járult hozzá a vállalatcsoport teljesítményéhez. A csoport EBITDA-ja 2,7 milliárd, adózás előtti eredménye pedig 1,5 milliárd forint lett tavaly.

Forrás: MTI Fotó: Pexels

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
Fontos felismerések és sorsformáló döntések éve vár a Bikára: 2026-ban végre letisztul, mi az, ami valóban értéket képvisel az életében.
Lifestyle
Karácsonykor rengeteg helyen fog hal kerülni az asztalra, azonban rengetegen rosszul szokták megsütni.
Sztárok
Victoria Beckham évtizedek óta büszke lehet karcsú, sportos alakjára, amit tudatos életmódjának, no meg persze a Jolly Joker diétájának is köszönhet.
Lifestyle
December közepe három csillagjegy számára meghozza a fordulatot: váratlan szerencse, jó hírek és olyan események érkeznek, amelyek megváltoztatják az ünnepek hangulatát.
Christmas
Ha idén is meggyűlt a bajod az ajándékcsomagolással, most mutatunk egy trükköt, amellyel pillanatok alatt szép, feszes és elegáns lesz minden csomag.
Fashion&Beauty
Nemsokára beköszönt az új év, és újra elérkezik a pillanat, amikor a frizuránk többet mesél rólunk, mint bármelyik kabát vagy csizma. A szezon vágásai a kifinomultság, a frissesség és a modern...